vuurwerk mode voor samsung camera. iemand een tip voor mij?

Ik ben gisteren naar het WK vuurwerk geweest in Decazeville, en heb foto's gemaakt met de vuurwerk mode. maar zo'n beetje alle foto's zijn bewogen of zijn gewoon zo lelijk dat ik ze bijna allemaal moest verwijderen.
Ik had gedacht met vuurwerk mode, dat je daarmee prachtige vuurwerk foto's kon maken... (zie afb.)
Heeft er iemand een tip voor mij?? Misschien is het beter om een andere mode te gebruiken voor vuurwerk te fotograferen...

Toegevoegd na 23 uur:
het geeft wel een apart /grappig effect, maar ik heb liever de foto's scherp :P

Toegevoegd na 23 uur:
ik zal er ook een betere bij zetten

Toegevoegd na 23 uur:
helaas, ik probeer al heel erg lang, om een extra foto er bij te zetten, maar constant als ik op vraag bewerken klik, staat ie er niet bij.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen betere, maar juist een slechtere erbij zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als een foto oploaden niet lukt dan is meestal het bestand te groot.
Probeer de resolutie een beetje te verminderen, wellicht lukt het dan wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een 2e foto moet je eerst op de link "+ Afbeelding toevoegen" klikken.

Het beste antwoord

De vuurwerkmode laat de camera met een lange sluitertijd open staan zodat je de hele afloop van een vuurpijl kan zien.
Het is dus van belang dat de camera altijd op een statief gebruikt wordt omdat bij een lange sluitertijd de camera met de hand onmogelijk stil gehouden kan worden.
Bovenstaand verhaal geldt voor een camera van een mobiele telefoon net zo goed als voor een echte fotocamera met een fysieke sluiter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Die functies op je fotocamera zijn samengesteld uit allerlei optie's die je ook handmatig kunt aanpassen. Waarschijnlijk is bij de vuurwerk modus de sluitertijd heel snel, zodat het in werkelijkheid snelle vuurwerk stil staat op de foto. Misschien kun je zelf beter eerst experimenteren en anders handmatig de belichting en sluitertijd instellen, zodat je niet voor verrassingen komt te staan als je foto's gaat maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier staan een heleboel tips:

http://www.dfip.nl/fotografie-tips/Hoe-vuurwerk-fotograferen/

http://www.digitalefotografietips.nl/fotosmaken/vuurwerk/

http://www.belgiumdigital.com/infocus/tips_trucs/Vuurwerk_fotograferen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jammer dat je de foto's hebt weggegooid. Ze zijn namelijk perfecte leermateriaal die je bij deze vraag kunt plaatsen.
Maar de (zie afb.) zie ik niet bij de vraag...

Goede vuurwerk foto's maak je altijd in het donker. Dus een statief is daarmee onmisbaar. Of een simpele zakje zand doet ook wonderen.
Daarnaast is de timing erg lasting. Want het gaat alllemaal zo snel. Misschien werkt het het beste met een lange sluitertijd en een kleine diafragma voor een langere scherptediepte vlak.

Soms kan je ook de sluitertijd op bulk zetten en gewoon een stuk karton gebruiken die je 'even' weghaald wanneer er een vuurwerk langskomt.

Een automatische camerastand zoals 'vuurwerk' is veel moeilijke voor deze situatie. Ik zelf zou een handmatige stand nemen. Iso op 100, diafragma op F11, sluitertijd op een lamp afstemmen + 1 stop. Maar ik zou ook bulb proberen met een karton erbij.

Alleen de eerste minuten van vuurwerk zijn eigenlijk maar bruikbaar, want daarna zal de lucht snel volraken met rook. Zeker als het windstil is.

En oefening baart kunst, dus leer van je opnamen en hoe je het beter had kunnen doen. En de volgende keer kan je met die aanpassingen proberen. Steeds weer een stukje beter.
Dus plaats wel 2 foto's bij je vraag. Dan kan daarop commentaar en tips gegevens worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja klopt, maar ik kwam er achter bij de foto die ik wilde plaatsen, dat die het niet deed, dus nu heb ik een andere geplaatst
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie geen rare dingen bij de foto. Ziet er ook goed uit. Juist die 'streepjes' geeft aan de het vuurwerk in beweging is. Belichting is ook goed.
Ook de iso is goed (iso 80). De diafragma staat helemaal open, dus je sluitertijd is maximaal.
Meer kan je niet uit de camera halen. En die streepjes weg, zou met een snellere sluitertijd moeten. Dus met deze 'eigenschappen' van de camera, zal je een 'goed' of 'mooi' beeld moeten halen met je compositie, standpunt en moment van afdrukken. Qua compositie zou ik zeggen 'iets' meer inzoomen en het meer omlaag richten, zodat de spiegeling in het water ook meer naar onderen zichtbaar is. En dus je blik op het beeld van onderen wordt 'geleidt' naar het vuurwerk boven in het beeld. Je leert wel dat het standpunt toch wat te ver ervan af is geweest. Ook dat het beeld technisch gezien wel goed is. Je kunt ook juist spelen met een wat langere sluitertijd en er een 'kunstzinnig' beeld van maken met allemaal strepen door elkaar heen.
http://www.boekel.nl/plaat.php?fileid=1337 http://www.google.com/search?q=vuurwerk&hl=en&client=firefox-a&hs=sXx&rls=org.mozilla:en-US:official&prmd=ivns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=PzQtTuPLOITZiAL5zvGvAg&ved=0CCAQsAQ&biw=1231&bih=801