3D filmen met camera

Kan je 3D films ook filme dat het 3D beeld is door middel van een 3D bril voor de lens van de camera te houden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
1.2K

Antwoorden (6)

Wel leuk gevonden maar nee, 3d bereik je o.a. door objecten vanaf verschillende hoekpunten te filmen. Daar heb je echt een speciale camera voor nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee.
Je kunt niet met een 2D camera toch een 3D film maken. Je hebt er echt een 3D camera voor nodig.
Als je zo'n 3D bril ervoor houdt heb je denk ik wel een mooie filter, als je hem kan laten aansluiten op de lens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een 3D camera bestaat niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die bestaat dus echt wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, kijk maar eens naar the making of avatar.
Volgens mij heb je gewoon twee camera's nodig dan opnemen en het beeld op de computer daarna de beelden over elkaar leggen . Niet helemaal. En trouwens de camera's naast elkaar leggen en en een beetje naar elkaar succes ermee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat kan niet, maar het kan wel heel eenvoudig met twee camera's. Dit moesten we een paar jaar geleden al op school doen en het ging als volgt:
Je gaat een bepaald stukje filmen, deze zet je op de computer en maak je op de computer oranjegetint.
Je gaat hetzelfde stukje filmen zet dit op de computer en maak je blauwgetint. Dit voeg je bij elkaar (progamma ervoor ken ik niet) zet je brilletje maar op en je hebt je film!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om 3D te filmen heb je een opname nodig die twee beelden bevat die tegelijkertijd opgenomen zijn met een horizontale lensafstand die ongeveer overeenkomt met de afstand tussen de twee ogen van een persoon.
Bij weergave kan je dan aan ieder van de twee ogen weer het beeld tonen dat voor dat specifieke oog bedoeld is.
Als je met een 3D bril voor de enkele lens van jouw camera een opname maakt dan registreert de camera alleen het beeld dat voor één van beide ogen bestemd was.
Je mist dus het beeld voor het andere oog en hebt dus geen 3D beeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaha helaas maar nee je hebt er een speciale camera voor nodig