HD-filmpjes branden op een DVD-disc of een AVCHD-disc?

Klopt het dat als je een HD-filmpje (vakantiefilmpjes enzo) op een disc wilt zetten, dat je het dan niet kan branden op een DVD-disc, maar dat het moet op een AVCHD-disc?

Zoja, wat zijn dan goede winkels/sites waar je AVCHD-discs kan kopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
2.3K

Het beste antwoord

Nee je kan ze gewoon op een DVD-disc branden maar je brandt het als AVCHD. Je kan het ook op Blu-Ray branden. AVCHD-discs bestaan niet, dat is net zoiets als een Divx-CD.
Als je ze af wil spelen kan dat trouwens allleen op een PC, Blu-Ray speler of PS3(want die heeft ook een Blu-Ray speler).

Het voordeel van branden in AVCHD is dat het zonder converteren en dus compleet in HD op disc gezet kan worden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Er zit met branden op DVD blijkbaar toch nog een bepaalde beperking aan:

AVCHD is compatibel met Blu-ray en kan gebrand worden op deze schijfjes zonder hercodering, alhoewel dvd's met AVCHD-inhoud niet op elke Blu-ray-speler afgespeeld kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kan de filmpjes ook converteren naar het juiste formaat, want de vraag is of je DVD speler wel AVCHD afspeelt of ze gewoon in DVD formaat (met VOB bestanden) branden, dat spelen de meest DVD spelers wel af.
Misschien heb je iets aan dit artikel;