Ik zou zeggen niet.
Als ik de afbeeldingen bekijk van de RedCam, dan is dit een heuse professionele filmcamera. Daar kan geen professionele FOTO-camera tegenop. Want die is voornamelijk gemaakt om foto's te maken. Dat is de specialisme van de 5D.

Dan heb ik het over kwaliteit, maar zeker ook over het gebruikersgemak.
Waarbij de 5D een fotocamera is en daarop zijn bediening heeft afgestemd. Dus snel de instellingen kunnen maken VOOR het maken van 1 foto.
Terwijl een filmcamera zijn bedieningsgemak heeft afgestemd om het veranderen van de instellingen TIJDENS het filmen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is echt appels met peren vergelijken.
Beiden zijn voor de professionele markt. Wil je professioneel filmen, dan moet je de redcam nemen. Wil je niet professioneel filmen, dan is zelfs de 5D te duur en niet goed genoeg voor je. Het is immers een FOTO-camera. Ik kan dat niet vaak genoeg benadrukken. Ook zijn er immers vele professionele fotografen meer als professionele camera-mensen. Het afzet gebied is voor fotografie ook veel groter dan die van filmmateriaal. Na 1 filmpje te hebben gezien met de redcam, is al duidelijk dat je met die camera vele FILM-technieken kan toepassen. De FOTO-technieken zijn toch echt anders en minder in aantal dan met film. Dat komt natuurlijk omdat film een extra dimensie is van vele foto's in een seconde. Wat is je toepassing voor filmen? Doe je dit professioneel, of neem je de verjaardagen en vakanties op film?
Er is zelfs een hele bioscoop film bekroont die gemaakt is met een mobieltje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op youtube filmpjes gaan vergelijken is natuurlijk ook niet helemaal eerlijk, op een gegeven moment houdt de kwaliteit heel hard op bij youtube. Ik heb er ervaring mee want als je spul in 1080p upload ziet het er bijna hetzelfde uit als in 720p, terwijl de bron veel mooier is. Youtube past altijd compressie toe op beelden en dat is natuurlijk in het voordeel van de slechtere camera, ze lijken dan namelijk van dezelfde kwaliteit. Bekijk de originele beelden op een 20 meter doek en dan praten we verder. Hoe dan ook als jij een bioscoopfilm gaat maken en met een 5D op de set aankomt wandelen dan zal je dat nog lang aan moeten horen, als je je baan überhaupt nog behoudt. Het is gewoon zo dat die DSLR's hartstikke leuke shots kunnen maken tegenwoordig, en je kan nog leuk met lenzen knoeien ook, wat met een consumenten cam niet eens zo makkelijk is. Maar zoals al gezegd even een instelling veranderen gaat haast niet, focussen terwijl je filmt loopt ook niet helemaal zoals je zou verwachten. Allemaal dingen waar je tegen aan loopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het filmpje welke ik had gezien, heeft niets te maken met de resolutie van de opname. Meer met de technieken die tijdens de opname zijn gebruikt. Zoals bijvoorbeeld slowplay (weet niet de benaming hiervan). Ook is de belichting goed, welke met een gewone camcorder/fototoestel moeilijk is te maken.
Bovendien had ik geen filmpjes vergeleken, maar gewoon 1-tje gezien, die was gemaakt met de redcam. Deze had al direct een technisch hoogstandje, die je niet met een fotocamera kunt maken/opnemen. Ik had dus niet beoordeeld op kwaliteit, maar op technisch gebruik van de apparatuur. Als een (amateur) fotograaf, kan ik perfect uit een afbeelding lezen waarop en hoe hij is gemaakt. http://www.youtube.com/watch?v=jfQa2XLz2MQ&feature=youtube_gdata_player
Met een Red kun je gewoon door blijven filmen.
Een DSLR als de Canon 5D stopt er vrij snel mee. Niet gek kijken als de sensor in 10 minuutjes tijd oververhit raakt.

Daarnaast zit er een behoorlijk kwaliteitsverschil in het verkregen beeld. De DSLR komt dan veel "goedkoper" over.