hoe kan ik met JVC Everio camera filmpjes op de computer afspelen?

ik heb ze gekopieerd van de sd kaart naar een map in mijn documenten, maar ik kan ze nog niet afspelen. heb ik wat verkeerd gedaan? ik moet ze met windows movie maker achter elkaar kunnen plakken. als iemand mij kan helpen hoor ik het graag

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
14K
Pieter2011
12 jaar geleden
Begrijp jij iets van al die (vage) antwoorden en het geruzie bij de reacties? De onduidelijkheid is, denk ik, vooral te wijten aan het feit dat we niet weten wat voor bestanden jouw camera maakt en welk besturingssysteem je pc heeft (XP? Windows 7? Vista?). Kijk daar even naar! De laatste letters van de naam van het bestand zijn waarschijnlijk .MTS. Als dat zo is, kun je de video's in elk geval afspelen met VLC Player:
http://vlc-media-player.nl.softonic.com/
Dan ben je weer een stapje verder.
Met welk videobewerkingsprogramma je aan de slag kunt, hangt af van het besturingssysteem van je pc.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik heb de zelfde camera gekregen van mijn verjaardag.
Filmen is makkelijk maar eenmaal thuis gekomen en een film van alle video s wil maken zie ik dat niet alle video s zichtbaar zijn op pc.
Heel erg irritant.
Ik ben er al 2 weken mee bezig.
Van de meegeleverde interne programma word ik ook niet vrolijker.
Deze laat nog minder zien.
De video s zitten zeker op een sd kaart want de camera zelf laat ze wel zien

Het beste antwoord

Misschien ondersteund je videospeler de bestanden niet.
Probeer anders een andere.
(oh, en windows movie maker ondersteund alleen .avi bestanden)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Everio software is niet mijn meest favoriete. Zelf moet ik eerst de bestanden van mijn everio bewerken met de bij de camera meegeleverde pixela bewerkingssoftware. Daarna kan ik eea gewoon afspelen. JVC heeft wel een aantal nuttige filmpjes en tips geplaatst op youtube. Klik eens op de link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met Freemake Converter aan de slag. Hiermee converteert U vrijwel elk type video/audio bestand naar het gewenste formaat (bijvoorbeeld XviD )en als het op de pc bekeken moet worden naar WMV ( Windows Mediaspeler gebruiken) Als het probleem hiermee nog niet is opgelost is een codec pakket noodzakelijk. Link : van Freemake Converter:

http://www.freemake.com/

Link van codec pakket:

http://www.codecguide.com/download_kl.htm

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk zijn de bestanden .M2TS of .MTS bestanden en zijn ze AVCHD gecodeerd. Als dat zo is spelen ze direct af in WMP 12 die bij Windows 7 zit bij XP niet Vista weet ik niet.

Als ze niet afspelen werkt het sowieso wanneer je het k-lite codec pack downloadt en installeert. Daarna kun je de bestanden ook in Windows Live Movie Maker gebruiken (bij Windows 7 i.i.g.).

Toegevoegd na 29 minuten:
Heb nog even gekeken maar als je een HD camera hebt zou ik je sowieso afraden om met Windows Movie Maker aan de slag te gaan, deze zal sowieso je video minder van kwaliteit maken.

Betere pakketen zijn bijvoorbeeld: Sony Vegas, Pinnacle Studio, Cyberlink Powerdirector of Adobe Premiere Elements die kunnen wel de volledige resolutie bewaren.