Hoe kan ik de beveiliging van mijn Olympus FE-230 afhalen? Er zit GEEN schuifknopje op de geheugenkaart!!

Toegevoegd na 14 minuten:
Er zit GEEN schuifknopje op de geheugenkaart!!! Want het is een xD picture card en daar zit gewoon geen schuifknopje op!

Weet jij het antwoord?

/2500

Er hoord altijd een schijfje op je kaart te zitten. Deze is dus waarschijnlijk afgebroken. Een plakbantje over het sleufje plakken wil vaak wel helpen

Asl er geen schuifje op de geheugenkaart zit is die waarschijnlijk kapot (schuifje kwijt). Dit is op te lossen door een plakbandje te plakken waar het schuifje zou moeten zitten, eventueel opgevuld met iets hards. Zie afbeelding Toegevoegd na 21 minuten: Natuurlijk zal het wel: ik neem aan dat het kaartje er goed om in zit? Dan dit: Voordat u een kaartje van een andere fabrikant dan OLYMPUS, of een kaartje dat in een computer werd geformatteerd, kunt gebruiken moet u deze eerst in deze camera formatteren. Heb je een juiste kaartje: Compatibele kaartjes xD-Picture Card (16 MB – 2 GB) (type H / M, standaard) Als je een nieuw kaartje hebt gekocht kan het zijn dat dit nieuwe kaartje groter is dan 2 GB en dat pikt dit toestel niet.

Probeer in de software van de camera de eventuele beveiliging uit te zetten. Of het kaartje te legen....

deze camera heeft ook een intern geheugen van 20 MB. ben je er wel zeker van dat de foto's op de CD kaart worden opgeslagen i.p.v. het interne geheugen.

Bronnen:
http://pdfs.icecat.biz/pdf/21470935-8232.pdf

Je hebt dus een apart model geheugenkaartje tegenwoordig bestaat er alleen nog de SD en de micro SD jouw xd picture kaart ligt overdwars als er geen schuifje op zit dan is dus blijkbaar alleen in de camera een mogelijkheid om hem van de beveiliging te halen blijkbaar heb je dus een passende cardreader gevonden of gebruik je een usb kabeltje ? op dit moment ?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100