Ik had een foto gemaakt met een canon eos 1000 leek het eerst of ik de riem voor de lens had hangen maar daarna kreeg ik alleen nog maar zwarte foto's

ik heb de batterij opnieuw geladen, een ander kaartje erin gestopt, de lens eraf en er weer op gezet nu krijg ik onderin een klein stukje te zien van hetgeen ik heb gefotografeerd en de rest blijft zwart? Waarschijnlijk is de sluiter kapot? Moet ik deze laten repareren ( ik heb geen garantie meer) of kan ik beter een nieuwe gaan kopen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als ik jou was zou ik eerst eens informeren wat het gaat kosten als je laat repareren. Dit klinkt inderdaad als een kappotte sluiter. Even een linkie bijgevoed waar je misschien meer mee kunt. http://www.jvdcameraservice.nl/reparatie En één om een idee te krijgen van de prijzen. http://www.rofarepair.nl/prijzen.html

Klopt het dat de flitst in de foto? Dan lijkt het dat je sluitertijd sneller staat de dan flitssychronisatietijd (zoek het eens op in de handleiding). Vaak is er een instelling of je bij flitsen je maximale sluitertijd wilt beperken tot die synchronisatietijd. Nu komt de sluiter in beeld omdat hij deels dichtstaat terwijl je flitst. Voor jou camera is hij 1/200e. Dus zet je sluitertijd op deze waarde of lager. Als dit het niet is, dan blijft de sluiter hangen en moet hij worden gerepareerd. Laat je voorlichten qua kosten.

Bij dit soort vragen is het altijd erg handig om wat meer te weten op welke manier de foto gemaakt is. Dit maakt het voor eventuele hulptroepen makkelijker om dingen uit te sluiten en zo een beter advies te kunnen geven. Bijvoorbeeld: in welke opnamemodus stond de camera tijdens de opname en als er een flitser gebruikt is merk en typt vermelden omdat sommige niet Canon merken bij bepaalde type canon toestellen niet altijd vlekkeloos werken zonder dat er software (zgn. firmware) aangepast of aangevuld is. Voor gegevens over de foto zelf de foto openen, rechts klikken en in het menu eigenschappen aanklikken en dan bij details kijken en deze bij de vraag meesturen is handig. Verder veel succes bij het oplossen van je probleem en ook al heb je geen garantie meer dan nog willen ze je bij canon zelf altijd graag helpen en adviseren is mijn ervaring.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100