Ik ben bezig een compilatie te maken vanaf een filmcamera naar mijn harde schijf.

Op de camera staan MPG filmpjes. Als ik die afspeel op mijn PC krijg ik wel beeld maar geen geluid.
Als ik het bestand open met: openen met WinDVD speelt het wel af met geluid.
Alleen kan ik deze bestandjes niet branden via Movie Maker. Wil er wel een leuk filmpje van maken.
Het geluid van de camera doet het wel.
Vraag: Wat gaat hier fout, en wie heeft de oplossing?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even k- lite codec pack installeren, dan doet het geluid het ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb het progamma geinstalleerd en het werkt perfect.
Dank je wel voor de tip.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen het volgende. Ik heb de bestandjes naar windows Movie Maker gezet, maar heb daar als ik een mpg aanklik wel geluid maar geen beeld. Af en toe snap ik die toverdozen niet.
Vraag, wat nu?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voor camera heb je precies?

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk heeft dat MPG een ongebruikelijke geluidscodec(hoewel ik dacht dat het bij mpg vrij vast stond). Wat je kan doen is even VLC -player downloaden en kijken of die het wel doet.

Hoe dan ook zou ik met Moviemaker er voor zorgen dat je van die MPGtjes een DVD maakt. Je hoeft niet perse met Moviemaker te branden dat kan ook met bv Nero of een ander brandprogramma dat je hebt. Meestal hebben alle brandprogramma's een DVD maak optie. Je moet dan de bestanden die Moviemaker uitgeschreven heeft (VOB/IFO/BUP) in de VIDEO_TS map gooien en branden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als het geluid het wel doet met WinDVD is er niks aan de hand.

Toegevoegd na 4 minuten:
Je kan ook even kijken wat er gebeurt als je met Moviemaker alles gewoon als MPG uitschrijft en dat op een CD/DVD brandt, volgens mij pakken de meeste DVDspelers dat ook wel. Ik neem even aan dat je het met een dvdspeler af wil spelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Komt dat even heel mooi uit voor U . Zoals U kunt zien aan de datum,welke bij het volgende programma staat : FFDShow MPEG-4 Video Decoder 2011-05-12.
Dit stukje software heeft U nodig,want nadat U het éérst op de computer installeert en pas daarná de rest uitvoert,is het een makkelijke klus.

http://www.free-codecs.com/download/FFDShow.html

Groet:Zoekertje

Toegevoegd na 45 seconden:
http://www.free-codecs.com/download/FFDShow.htm