Zeer opmerkelijke reclame van de Kijkshop en bij de Kijkshop?

Donderdag was ik even bij de Kijkshop om een mp3speler te halen. En terwijl ik sta te wachten zie ik de reclameprijs van de 'Samsung ES55' digitale fotocamera voor 89 euro...

Gisteren zit ik bij mijn moeder wat verveeld in de reclamefolders te bladeren en zie tot mijn grote verbazing de 'Samsung ES55' wederom in de reclame is. Maar dit keer voor 109 euro. Hoezo dubieus?

Maar dat is nog niet het ergste. Want het Casio horloge dat ik enkele maanden terug bij de Kijkshop heb gehaald voor een adviesprijs van 29,95. Staat nu in het krantje van de Kijkshop voor 39,95 euro. Heb er speciaal mijn boekhouding voor doorgebladerd en de prijs van 29,95 euro is correct in februari van dit jaar...

Wat heeft een reclame folder met aanbiedingen dan voor zin als de reguliere prijs geregeld onder die van de aanbieding zit. En hebben jullie meer van dit soort opmerkelijke prijsverschillen gezien?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Ik vraag me af of de Kijkshop de Kijkshop nog wel is. Bij mij in de buurt zit er ook een en het lijkt wel een soort Lidl geworden voor allerlei restantpartijen. Pallets vol met goedkope troep en altijd tientallen procenten korting. Wellicht is Kijkshop overgenomen of zijn ze gewoon de weg kwijt.

Wat ik toch ook wel merk is dat we voor elektronica een soort ingebakken wetmatigheid hebben dat dat altijd alleen maar goedkoper moet worden. We vinden het raar als een horloge, mp3 speler etc. duurder wordt. Bij melk, brood, energie en auto's vinden we dat heel normaal maar zodra een Ipod of lcd tv duurder wordt vinden we dat raar (ik inclusief hoor, het is geen verwijt).

Wat ook wel opmerkelijk is, zijn de prijsverschillen bij de Media Markt voor hetzelfde product. Dat schijnt te komen doordat het een franchise keten is, maar dan nog zijn ze naar de buitenwereld één firma. AH heeft ook veel franchisers, maar daar zijn voorzover ik weet geen prijsverschillen tussen filialen.

Je zou de kijkshop eens kunnen vragen waarom ze dit toch wel vreemde prijsbeleid hanteren. Ik ben benieuwd.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben hier 3 AH's, waarvan 1 XL. En weet dat de XL met de Coca Cola 2 cent per fles goedkoper is dan de 2 gewone AH's... Maar heb bij de Kijkshop ook wel eens een opmerkelijke extra korting gehad hoor...

Andere antwoorden (3)

De Kijkshop heeft vanaf 1 juni 2007 een nieuwe eigenaar gekregen, de Libaneees-Zweedse zakenman Ayad Al Saffar. Deze man wordt in Zweden gevierd, maar van het Kijkshop imperium maakt hij een puinhoop.
Eerst wilde hij er een 'ramsj-keten' van maken met goedkope troep, maar dat loopt niet.
Volgens mij is ie aardig wanhopig geworden over de toekomst van deze winkelketen, er wordt maar wat aan gerotzooid. Dat merk je.
14 jaar geleden
Als er weer een nieuw product in de markt komt, wil men er zo snel en zo veel mogelijk aan verdienen.
Met een mooie foto en een schitterend verhaal probeert men het nieuwe art. te promoten.
Lukt dat goed, dan gaat de prijs later omhoog!!!
Lukt dat , dan is er in korte tijd veel geld verdiend, omdat de prijs eigenlijk te hoog is!
Lukt het niet of niet snel genoeg, dan moet men weer terug naar de normale prijs, met een normale winst.
Lukt het weer niet dan komt er weer een aanbieding voor een veel lagere prijs, soms zelfs voor de kostprijs of zelfs minder.
Zo kan een bepaald art. binnen 1 jaar wel drie of vier verschillende prijzen hebben.
Ja zo gaat dat in de handel.
Het is dus het aftasten van de vraag naar het nieuwe art, hoe men gaat handelen.
Dus hoe meer men verkoopt hoe hoger de prijs.
Als de omzet zakt, zakken ook de prijzen.
Want de ingekochte voorraad moet toch verkocht worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het verschil tussen de folder van 6 juli en de prijs van donderdag 9 juli is te groot...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn maar 3 dagen, dat is toch wel heel vreemd.
Misschien hebben ze een fout gemaakt de eerste keer.
Had ik ook circa 3 weken terug bij de kijkshop, ik rekende een artikel van van € 20,00 ik had mijn portemonnee al weggestoken toen ze nog stond van: wilt u het wisselgeld niet? Kreeg ik 4 euro terug, op mijn vraag of het artikel in de reclame was ofzo antwoordde ze dat ze dat niet wist maar dat de kassaprijs bindend was, ik vond het maar vreemd, maar een mazzeltje.