past een Hama Groothoek Zonnekap 72E op een canon 18-200mm objectief?

Ik wil graag weten of deze past maar ik kan zelf er niks op internet over vinden :

http://www.bol.com/nl/p/elektronica/hama-groothoek-zonnekap-72e/9000000004044290/index.html

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Die 72 van de zonnekap is de diameter van het schroefdraad en deze moet overeenkomen met de maat van je objectief. Dit objectief heeft volgens mij ook een 72 mm filterdiameter, maar voor de zekerheid zou je er even een meetlatje tegenaan kunnen leggen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Als het dit objectief is: http://www.pixelmania.nl/artikel.aspx?rubriekid=2&artikelid=993, dan is het inderdaad een objectief met een 72mm filterdiameter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanks maar het objectief gaat weer terug en heb nu geen zonnekap meer nodig. Wel handig om te weten of als de diameter klopt hij ook past. Dacht dat er misschien nog een verschil van schroefdraad oid kon zijn en dat hij dan alsnog niet zou passen.