Wat is je ervaring met de canon Canon EF-S 18-200 f/3.5-5.6 IS objectief?

Deze zit ik over te denken om aan te schaffen voor mijn rondreis. Ik ben een beginner maar wil toch mooie foto's kunnen maken tijdens mijn reis.

Toegevoegd na 1 dag:
Objectief is besteld en komt als het goed is vandaag binnen :-)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Het is een prima lens voor een beginner die nog niet precies weet wat hij wil. Je hoeft namelijk nooit meer je lens te verwisselen en dat is weer goed voor de sensor.

In de groothoek kan je meer vignettering verwachten en in de zoom is het beeld ook iets vervormt. Dit kan je redelijk rechttrekken op de computer. Hiernaast is de lens niet gemaakt voor absolute scherpte. Dus geen foto's ala national geographic.

Prima instapper en goed voor een paar jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beetje vervormt? Hij trekt het hele beeld compleet krom :-(. De lens gaat weer terug en ga toch maar gewoon in de winkel eens kijken voor een goede lens (kan ik hem ook uitproberen).