hoe stel je een nikon d3000 het beste in

Ik heb een Nikon D3000.
Hoe stel ik deze het beste scherp?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's
1.2K

Het beste antwoord

Voor de beste kwaliteit: RAW, kleurbprofiel adobeRGB, iso 100, witbalans AWB, Manuele belichting, autofocus

Als het bovenstaande te ingewikkeld is, dan de fabrieksinstellingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wat je kunt doen is het volgende: Je kunt hem op "auto focus" zetten zodat het beeld automatisch scherp gesteld wordt. Een 2e manier is om met je vingers de scherpstelring naar links of recht te draaien. Als je dit probeert zul je zien dat het beeld scherp wordt of juist dof.

Als je met manual doet, let er dan wel op dat je de Lock-toets ontgrendeld. Dit om beschadiging aan het mechanisme te voorkomen.

Succes ermee.

Toegevoegd na 5 minuten:
Hier kun je trouwens ook eens een kijkje nemen...