Kun je zelf de sluitertijd instellen op de Canon Ixus 80?

Ik heb een Canon Ixus 80 en ik heb volgens mij alle opties bekeken, maar kan nergens zien of je de sluitertijd zelf in kan stellen. Heeft iemand misschien deze functie gevonden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Ja, dit kan. Veel mensen denken van niet omdat deze functie nogal verstopt zit. Zet camera op Manual. Ga naar +-0. Druk op Display. Hier kun je de sluitertijd van 1 seconde tot 15 seconde instellen. Het kan dus alleen voor wat langere sluitertijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ervan uitgaande dat je ervaringsdeskundige bent, is dit een erg waardevol antwoord. Wel apart dat je alleen handmatig groter dan 1 seconde kunt kiezen, het is dus eigenlijk alleen geschikt voor doelbewuste lange sluitertijden of gebruik met een statief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel, daar was ik naar op zoek!

Andere antwoorden (2)

Nee dat gaat je niet lukken. Is echt een automaatje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Ixus 80 is een low-end Consumer Camera, die vooral bedoeld is voor gemakkelijk gebruik door 'snapshot'-cameramensen.

Zoals je in de informatie in de bron kunt vinden, heeft dit type camera weinig 'instelbaarheid'.