Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een samsung L74 camera er komt een roze streep over het beeldscherm?? weet iemand hoe dat komt? en wat ik er aan kan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's
577

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Kapot.... Misch is het een lijn dode piksels
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je nog garantie hebt terug gaan ermee.
er licht een aansluiting intern in je schermpje los. dit kan je zelf ook niet zomaar vast maken. ( het is niet iets van een stekkertje ) dus ja als je geen garantie heb....zou ik er mee leren leven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk is je beeldsensor (ik denk niet dat het een CMOS is, dus is het een CCD) defect is, dat zijn problemen die wel vaker voorkomen bij camera's van 4 jaar of ouder. Is jouw camera ook zo oud dan heeft het geen zin om te repareren, het gaat je tussen de 200 en 250 euro kosten.

Als je nog garantie hebt (of is deze nét verlopen), dan zou ik als ik jou was gewoon daar gebruik van maken. Let wel: Als je hem ter reparatie aanbied, laat ze wel een eventueel prijsopgave maken alvorens ze repareren. Mocht het dan buiten de garantie vallen, dan zit je niet onverwachts met die vrij hoge kosten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor zover ik de vraag lees, is het alleen op het scherm en niet op de foto. Dus beeldsensor is ok
Dit soort fouten zijn altijd zeer ernstig...

Is je camera nieuw, dan kan je eens kijken of het niet een fout is in de firmware. Dus kijk eens of er nieuwe firmware is.
Dit kan je natuurlijk ook even doen als je camera niet nieuw is.

Anders is hij stuk en moet hij terug. Als je nog garantie hebt heb je nog 'geluk'. Anders moet je gaan nadenken tussen reparatie of nieuw/ander/iets beters voor je.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga ook voor een lijn pixels die geen signaal meer krijgen. Gezien de prijs van de camera lijkt mij reparatie niet een optie. Als de foto's verder goed zijn dan zou ik zeggen "het zei zo"
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding