waarom rust er auteursrecht op mijn eigen hi8 videobandjes?

Ik wil graag een serie bandjes van de videocamera van mijn oma en opa digitaal maken. ik heb hiervoor de Cyberlink Powerdirector 9 aangeschaft van Silvercrest. Ik heb de videocamera aangesloten op mijn laptop en het beeld werkte prima. ik startte de opname in het programma en hij begon met het beeldmateriaal op mijn computer op te nemen. Na 1 minuut gaf het programma aan dat er auteursrechten rusten op het beeldmateriaal en dat het niet verder kon opnemen. Hoe kan ik dit probleem oplossen?
het zijn video opnames van onze familiemomenten en ik kan me niet voorstellen dat ik iets heb aan die auteursrechten. ik weet ook niet hoe ik dit moet omzeilen.
Wie kan mij helpen??!?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's
5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je ook een activatiesleutel ingevoerd, want dan zou het moeten werken? Of misschien heb je voorheen een demoversie op de pc gehad die niet verwijderd is

Het beste antwoord

In analoge signalen kunnen ook kopieerbeveiligingen zitten, Macrovision is zo'n systeem. Opnameprogramma's moeten bij het detecteren van dat signaal stoppen met opnemen, en het lijkt erop dat jouw Powerdirector denkt dat er zo'n signaal is terwijl dat niet zo is. Een oplossing (volgens de link) zou zijn om in Windows Movie Maker de opname (capture) te doen en verder in Powerdirector te bewerken.

Toegevoegd na 2 dagen:
Waarschijnlijk zitten er wat storingen in het beeld waarin het programma het signaal denkt te herkennen dat er een kopieerbescherming op zit.

Toegevoegd na 3 dagen:
Misschien werken nieuwere versies van Powerdirector beter, http://download.cnet.com/CyberLink-PowerDirector/3000-13631_4-10483012.html die is 30 dagen uit te proberen (tijd genoeg om de banden te digitaliseren). Ik las ook van iemand die met VirtualDub opnames heeft kunnen maken via de Silvercrest.

Toegevoegd na 5 dagen:
Gebruik de optie "importeren vanaf apparaat" in Windows Movie Maker , volgens http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-live/movie-maker-import-photos-videos-camera

Als dit niet lukt kun je beter hier een vervolgvraag over stellen.
gvrox
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik probeer om contact te krijgen met mijn camera via windows live movie maker maar het lukt me niet. iemand toevallig een tutorial?

Andere antwoorden (1)

Als jij een origineel programma hebt gekocht moet je dit gewoon kunnen doen en mag dit niet verschijnen. Soms moet zo'n programma nog wel eens aangemeld worden om een code te krijgen.
Indien dit programma een download is zal je te hebben krijgen met een demoversie en dan kunnen dit soort dingen verschijnen.
Zelf heb ik dit soort ongein met gekochte programma's nog nooit gehad daar ik met Pinnacle hele hi8 tapes en videobanden naar dvd gebrand heb.
Op jouw hi8 bandjes rust geen auteursrecht en dat is ook de oorzaak niet.
Het is zuiver het programma waar dit in zit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad! Net wat arie zegt is het hetzelfde als waarom er ook rechten op een blikje cola zitten terwijl je het wel zelf hebt gekocht, de fout ligt enigzins bij je programma kopen of aanmelden kan misschien helpen
Reddie
10 jaar geleden
Na al deze suggesties likt een plus wel op zijn plaats, inplaats van een min.
gvrox
10 jaar geleden
Het programma *denkt* dat er auteursrechten op de video zitten; het heeft dus niets met de status van het programma zelf te maken (wat betreft sleutels, activatie, licenties e.d.) want vraagsteller zegt al dat het programma is aangeschaft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zonde van het geld wat LifeRobin hiervoor neergeteld heeft als dit voorkomt in duur betaalde software.
gvrox
10 jaar geleden
Dat is waar, je hebt recht op een deugdelijk product (ik denk dat het hier gaat om meegeleverde software bij een Silvercrest USB capture apparaat, maar dan nog moet die wel goed werken).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb het nog eens gecontroleerd. het is echt bij een bepaald stukje in de tape wat erg stoort dus misschien ligt het daar aan... erg bedankt voor jullie antwoorden!!