Ik wil graag een nieuwe camera. Nu is mij oog gevallen op de PL200 ZWART SAMSUNG PL200 ZWART. Is hij een beetje goed of moet ik hem helemaal niet neme

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (3)

Voor dit soort dingen kijk ik zelf altijd naar reviews en goedkoopste prijzen op Kieskeurig en Tweakers. Zie de bronnen hieronder voor deze camera.
Daar staan vaak reviews van gebruikers op. Helaas voor deze camera niet. Ik heb even gekeken naar de specificaties. Ziet er goed uit. Flink hoge resolutie en 7 x optische zoom, dat is voor dit soort camera's behoorlijk veel. Samen met de vanaf prijs van 115 euro, lijkt me dit een prima camera.
Kijk anders nog even verder op beide sites en ga daar op zoek naar een camera die een hoge beoordeling van meerdere mensen krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die hoge resolutie is juist een nadeel en een gebrek!
Dat betekend op de nog steeds kleine sensor veel meer ruis en minder helderheid/kleuren. Niet voor niets zie je juist bij de professionele camera's de sensor groter worden, maar de resolutie lager. Juist om die helderheid te winnen, door een zo groot mogelijke individuele pixel te krijgen. Zodat elke pixel zo optimaal mogelijk licht kan opvangen en dus ook informatie.
Kijk maar eens naar het verschil tussen Nikon D3x en de D3s
http://www.nikon.nl/nl_NL/product/digital-cameras/slr/professional/d3x
http://www.nikon.nl/nl_NL/product/digital-cameras/slr/professional/d3s Dezelfde FX sensor grootte, maar de d3x = 25MPixel en de d3s = 12,5MPixel.
Vergelijk dan de iso waarden eens. Voor een compact zou ik niet hoger gaan dan 10Mpixel!
Ik zou hem zelf niet kiezen...

De enige pluspunt is zijn grote LCD scherm van 3".
'sMaar zijn grootste nadeel is toch wel dat 14,5MPixel is. Dat veel en veel te hoog.
En dat ga je terug zien in de beelden, veel ruis als je binnen wilt gaan fotograferen, weinig helderheid en vlakke kleuren.
Voor zo een compacte camera zou de sensor grootte maximaal 10 MPixel moeten zijn. Hoger moet je niet nemen.

Wat voor de rest ook wel belangrijk is, is de accu. Neem absoluut geen losse batterijen, maar een enkele accu (en misschien nog wel een tweede erbij).

Voor de rest kan je niet echt kieskeurig zijn voor de prijsklasse waarin je deze camera hebt uitgekozen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste postjes67. Ga voor jezelf na wat je vindt dat de camera moet kunnen. Als je het alleen voor eenvoudige plaatjes gebruikt of voor FullHD, dan kun je met deze camera leuke kiekjes en filmpjes maken. De 14 Megapixelds zijn onbelangrijk. Met 10 had je er ook al meer dan genoeg. Wel leuk is dat ondanks de compactheid er 7x zoom op zit. Het is een volautomaat dus er valt niets mee in te stellen. De camera doet alles.
Succes met de keuze.