wat is de makkelijkste manier om filmpjes van een DV-tape op je pc te zetten.

ik heb een SONY dcr-Hc53e camcorder en heb (na lang zoeken) gevonden hoe hij verbonden kon worden met de PC. De vraag is nu hoe ik de filmpjes van mijn mini-dv tape op mijn PC zet. Het probleem is dat mijn computer hem niet herkent tenzij ik wil opnemen vanaf de computer (maar de camcorder staat niet in het "mijn computer" scherm of in het configuratiescherm). En als ik de filmpjes op mijn pc heb staan, hoe maak ik de tape leeg? als ik eroverheen film krijg ik rare balken door de opgenome beelden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's
5.3K

Het beste antwoord

Heb je het al eens met Windows Moviemaker (of Imovie voor op de MAC) geprobeerd? Je moet namelijk 'capturen' zoals dat heet. Jij speelt de tape af, en de computer neemt het op als filmbestandje. Als je klikt op 'importeren vanaf digitale videocamera' hoop ik dat hij hem herkent.

Kijk anders hier eens: http://support.sony-europe.com/dime/camcorders/sd/dv/dv.aspx?m=DCR-HC43E&f=
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De camcorder moet met de dvi uitgang op de firewire poort van de computer aangesloten worden met een firewire kabel.En dan moet deze gewoon herkent worden als sony dcr Hc53e bij de weergave.Als het goed is krijg je meteen de vraag of het programma windows movie maker opgestart moet worden.Met het programma windows movie maker moet de camera te bedienen zijn en tevens kan je meekijken en de camcorderband of delen hiervan overzetten op de computer.Movie maker kan je gratis bij windows downloaden daar het een onderdeel is van windows live.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat bij Sony een i.LINK™-uitgang (DV) heet. Noemt de rest van de wereld "FireWire" of "IEEE 1394".
Dat is overigens wel wat anders dan DVi.

Je camera heeft Firewire. De Vraag is of je PC dat ook heeft. Dat lijkt wel zo, gezien de vraagstelling. Mocht dat niet zo zijn,, dan kun je een insteek kaartje kopen voor je PC. (Een MAC heeft ook vrijwel altijd een Firewire aansluiting.

Normaliter herkend de PC automatisch de camera en kun je met moviemaker de data binnenhalen (Capture) en zelf monteren. MovieMaker is van Microsoft en staat soms al op je PC. Zoniet dan kun je het gratis downloaden bij Microsoft.

Leegmaken? Gewoon eroverheen nemen zou moeten werken. Die rare balken die ken ik niet. Misschien toch even proberen eerst een stukje zwart beeld erover heen op te nemen.???