Wat betekend de term "Functie voor labels bij afbeeldingen" in bij Canon fototoestel ?

Ik zie dit bij de specificaties staan van verschillende toestellen en vraag me af of dit de datum/tijd is die je dan op foto kan laten afdrukken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (3)

Een label bij een afbeelding is de "naam"die je aan die reeks van afbeeldingen geeft. Je kan dat ook doen bij het uploaden op je computer en dus al als ze nog in de camera zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De datum en tijd worden standaard met de foto opgeslagen een label is een omschrijving die je aan de foto mee kunt geven. Deze wordt dan met de foto mee opgeslagen waardoor je de foto eventueel gelijk kunt uploaden naar internet. Ook is het gemakkelijker om later als de foto's op je pc staan ze te sorteren.
Dit zijn dus gegevens die niet op de foto zichtbaar zijn maar in de eigenschappen van het bestand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het staat bij de categorie van een camera:
Mijn categorie Functie voor labels bij afbeeldingen

http://www.canon.nl/for_home/product_finder/cameras/digital_camera/ixus/digital_ixus_110_is/index.aspx?specs=1

Dit houdt in dat je de foto's in een categorie kan plaatsen en dat wordt bijgehouden in de Exif metadata van het bestand. Hierin kan je ook vinden welke merk camera het is en hoe de foto is genomen (sluitertijd, diafragma, iso, flits, oriëntatie, datum/tijd, enz).

Je kunt het beeld dan achteraf indelen in categorieën.