Wat zijn mooie plekken/objecten in Twente om te fotograveren?

Toegevoegd na 43 minuten:
Sorry, bedoel fotograferen :))

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's
5.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waar in Twente?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maakt me niet zo zeer uit. Zolang er benzine in de auto zit, is Twente niet zo groot.

Het beste antwoord

De Holterberg (en dan vooral het gebied rond de weg die tussen Holten & Nijverdal loopt).

De Canadese Begraafplaats in Holten (op 24 december plaatsen schoolkinderen uit Holten bij alle graven een kaarsje, is een mooi gezicht).

De Sprengenberg (zie onderstaande foto).
Steek bij Kasteel Palthe de zandweg over en loop het grote bosgebied aan de andere kant van de weg in en je komt in een uitgebreid natuurgebied waar een grote kudde Schotse Hooglanders rondloopt.

Het gebied rond de watermolen in Diepenheim.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooie foto, probeer hem eens z/w te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedoel je zoiets?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, als je hem nog een beetje beinvloed, zodat het lichtblauwe van de lucht iets lichter wordt.
Ook kan je dat met het bruine doen (op de voorgrond) zodat er meer diepte kan komen in de foto.
Gebruik je photoshop? Maar zo is het beeld meer uit de oudere tijd. Ik vind hem krachtiger zo. De kleuren leidt me zoveel af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik heb de foto met photoshop via grayscale op zwart/wit gezet.
Zou niet weten hoe je alleen het lichtblauwe lichter moet laten worden. Dan moet ik eerst mijn Photoshop voor dummies er weer bij pakken denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarom wilde ik eerst weten of je ps gebruikte. In CS4 heb je de optie Zwart/Wit waarin je in het scherm met schuifbalkjes de kleuren lichter en donkerder kunt maken. in CS3 moet je volgens mij bij kleurverzadiging of kleurbalans zijn. Daarin heb je ook 3 balkjes die je kunt schuiven. En onderin een vinkje met monogroom. Die moet je aanzetten voor z/w. Dit is in feite een kleurfilter gebruiken bij het omzetten. Maar is vrij technisch. Ik heb een instructie gevonden:
http://www.adobe.com/designcenter/video_workshop/?id=vid0017 http://help.adobe.com/en_US/Photoshop/11.0/WS1B7B60D9-C2BF-4706-862C-B539CB8A5C3Ca.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op deze site kan je ook leuke z/w varianten zien:
http://www.photoshop.com/tools?wf=editor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi foto en mooie tips +1

Andere antwoorden (3)

Kloosterpad Zenderen
Kasteel Weldam Delden
Holterberg
Pand van Aan de Stegge Goor
Die laatste moet je eens even bekijken op Google, ik kan geen afbeelding toevoegen, is een heel apart gebouw

Toegevoegd na 27 minuten:
Ik ben even gaan proberen om afbeeldingen toe te voegen en het is gelukt, weer wat geleerd op de vroege morgen;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een opdracht zoekt: probeer eens een oud dorp te vinden en deze zodanig te fotograferen, dat die foto's uit de oude tijd zouden kunnen komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me wel leuk, maar hoe bedoel je met de foto's op de oude tijd te laten lijken? Door ze naderhand te bewerken?
Ik ben nog maar een beginneling en wil gewoon wat meer uit mijn camera zien te halen. Heb me al ingeschreven voor een cursus in januari, maar tot die tijd moet ik zelf aanrommelen.
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoel niet nabewerken. Maar om juist zodanig het in beeld te brengen dat je geen moderne zaken ziet (zoals auto's ed). Dat je een gevoel hebt alsof die foto 40 jaar geleden genomen is. Qua tafereel dan. Maar als je een beginner bent, zijn bloemen natuurlijk ook al leuk. Of de paddenstoelen in het bos. Als extra moeilijkheidsgraad, kan je een kabouterstandpunt nemen.
http://www.denachtuil.eu/Kruidentuin/vliegenzwam01.jpg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ootmarsum !
In denekamp op het singraven .
Kan je eerst mooie foto`s maken van het kasteel en dan aan de overkant kan je mooie foto`s maken van de watermolen met een houtzagerij en het hele mooie restaurant wat er bij zit en lekker kan uitrusten en genieten van die mooie foto`s die je gemaakt hebt .