Hoeveel mb word per minuut gebruikt bij het filmen op 720-pixels (HD)

ik heb namelijk een hd camera en wil graag weten hoe groot het sd kaartje moet zijn

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's
4.7K

Het beste antwoord

Je moet om te beginnen eerst de bitrate weten. Die is voor HDV 25 Mbps.

25 Mbps maal 60 seconden = 1500 Mbit = (gedeeld door 8, want we rekenen om van bits naar Bytes) = 187.5 MB

Dit is als je geen enkele compressiemethode gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Mijn Vado HD filmt 1280x720 , ik neem aan jouw camera ook.
Formaat is avi met H264 codecs 30 fps en een bitrate van 8279. Geluid is 177kb/s bitrate 44100 Hz mono.

Dit komt neer op een verbruik van 60 MB per minuut.
In mijn camera zit standaard 8 Gig genoeg voor 2 uur filmen, dan is de accu ook leeg dus ze hebben er over nagedacht.