Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat er een digitale camera waarbij de scherpstelling (ook) handmatig kan worden uitgevoerd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's
599

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Met zoals al hierboven genoemd staat is de beste camera's hiervoor de (D)SRL.

Ik zelf heb als compact erbij de Canon Powershot G10. Een duurder segment. Daarmee kan ik via een knop scherpstellen, maar om eerlijk te zijn gebruik ik die nooit. Omdat je gewoon niet op het schermpje 'echte' scherpte kunt beoordelen.
Echte scherpte beoordeel je op de PC, met 100% weergave. Dus 1 pixel op in de afbeelding is 1 pixel op het beeldscherm.
Plus dat als het donkerder is (zoals binnen) heb je veel 'ruis' in het LCD schermpje en is handmatig scherpstellen helemaal niet mogelijk.

En je wilt natuurlijk met handmatige scherpstelling echte scherpte bereiken.
Dus alleen een camera met optische zoeker DOOR DE LENS.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Met een digitale spiegelreflexcamera.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja bijna alle digitale spiegelreflex camera's

Toegevoegd na 44 seconden:
en mijn sluitertijd stond iets te traag zie ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zweer bij canon, heb nu de powershot A720 en die is GEHEEL handmatig te bedienen indien gewenst, dus scherpstelling maar ook sluitertijd en/of diafragma enz.

Na ook altijd een spiegelreflex camera wilde ik dat er perse allemaal op (maar gebruik het slechts zelden, maar toch...)
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Veel compact camera's in het duurdere segment, hebben ook handmatige focus.
En inderdaad, alle DLSRs
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding