Is een vingerafdruk op een lens van een camera doorslaggevend bij het bepalen van de garantie?

Nu zijn we met een camera terug gegaan naar de winkel waar we hem kochten. De lens werkte niet correct meer; hij bleef ingezoomd staan en je hoorde de lens rammelen als je met het toestel schudde. Ook gaat hij niet meer naar binnen toe, hij zit vast. Nu zei een verkoper dat het niet zeker is of de reparatie onder de garantie valt, omdat er een vingerafdruk op de lens zit. Mij is juist verteld dat vingerafdrukken tot de gebruikerssporen behoren, evenals kleine krasjes op het toestel zelf. Denken ze nu echt dat ik even flink met een vinger op de lens ZELF ga porren om deze er weer in te krijgen? Mag de verkoper dus zeggen dat het niet onder de garantie valt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (3)

Nee. Er is geen enkele reden te bedenken waarom een vingerafdruk bepalend zou zijn of eea onder de garantie valt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap het probleem (van die verkoper) niet helemaal.

Als die vingerafdruk binnenin de lens zit, valt dit onder garantie (slecht productie). Als hij aan de buitenkant zit, pak jij even je zakdoek en weg is dan die vingerafdruk!!!

Vertel de verkoper wel, dat hij handschoenen moet gebruiken, anders veroorzaakt hij die vingerafdrukken wanneer hij de lens opstuurt.

Is hij NOG niet overtuigt, laat hem dan direct de fabrikant bellen!!! Zeg onderwijl dat als het de verkeerde kant op gaat, dat jij die meneer ook nog wilt spreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er komen zo vaak vingerafdrukken op de lens terecht. Even blazen en dan wegpoetsen met een zacht doekje. Een zoomlens die het niet meer doet, kan echt een mechanisch defect zijn, die ze moeten repareren. Of dit onder de garantie valt heeft meer te maken met de leeftijd van het toestel en de garantietermijn.