Hoe noem je zo'n speciaal camera-harnas? En waar is deze te koop?

Soms zie je cameramensen lopen met een camera die aan een soort harnas hangt. In dit harnas zitten dan ook allemaal hendels en veren om de camera stabiel te houden tijdens lopen. Volgens mij is het daarmee zelf mogelijk om te rennen zonder dat de camera op en neer slingert.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gaat de vraag om een FOTO camera of een VIDEO camera? Voor video camera's is er een andere categorie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat om een videocamera. Ik zie nu idd pas dat daar een aparte categorie voor is. Mijn excuses.

Het beste antwoord

Dat heet een Steadicam, dit is bij Science of the Movies eens behandeld. Ik heb de filmpjes hieronder gepost.

Toegevoegd na 24 seconden:
Part 2 staat in de bron.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zoiets?
http://www.cameranu.nl/artikel/3458/Lowepro_S_F_Shoulder_Harness_Large.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit heet een steadycam.

Toegevoegd na 46 seconden:

Ik heb daar zelf een half jaar geleden een vraag over gesteld - zie de Bron hieronder.
Cryofiel
13 jaar geleden
Dat met hendels en veren ken ik niet. Ik ken wel de blackrapid welke als enkelvoudig of dubbel beschikbaar is.

http://zoom.nl/artikel/20567/cameragadget-double-strap-camerariem.html

Ik heb zelf de enkelvoudige nagemaakt, werk super.
Je hebt je camera altijd in vliegenvlugge handelingen gereed.