Wat voor apparatuur gebruiken de ghosthunters eigenlijk?

Wat voor apparatuur wordt er bijv. voor EVP's gebruikt?
En wat voor apparatuur voor het op de PC verwerken hiervan?

Eventueel ook camera apparatuur, indien jullie weten wat hiervoor wordt gebruikt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een beroepsgeheim. Anders wordt iedereen maar ghosthunter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is een EVP of wat betekend deze afkorting?

Antwoorden (2)

Geestenjagers gebruiken twee soorten apparatuur.

De ene soort is apparatuur waarvan de uitslag vooral wordt bepaald door de geestenjager. De wichelroede is een goed voorbeeld: die doet uit zichzelf helemaal niets, het is de geestenjager die de wichelroede laat bewegen, uitgaande van de verwachtingen van de geestenjager.

De andere soort is apparatuur die heel kleine signaaltjes enorm versterkt. Daardoor zie je eigenlijk alleen maar de ruis, die nu eenmaal in elk signaal aanwezig is.

Beide soorten apparatuur hebben de overeenkomst dat ze weliswaar een meetresultaat geven, maar dat dat meetresultaat nutteloos is.

Dat moet ook wel: stel je eens voor dat de gebruikte apparatuur wel een betrouwbaar meetresultaat zou geven. Dat zou betekenen, dat we de aanwezigheid van geesten zouden kunnen laten zien. En dus dat we zouden kunnen aantonen, dat geesten bestaan.

Dat is nog nooit iemand gelukt. En dat betekent automatisch, dat er geen verband is tussen de meetresultaten van geestenjagers-apparatuur enerzijds, en geesten anderzijds.
13 jaar geleden
Apparatuur voor evp op te nemen, kan een bandrecordertje zijn met een cassettebandje. Maar tegenwoordig kan er ook digitaal worden opgenomen. Zelfs met memorecorders en een simpele "radio" is evp te beoefenen. Wat betreft ITC kan je elke webcam / videocamera gebruiken om entiteiten mee waar te nemen. Bekijk onze website voor meer informatie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Entiteiten kun je niet waarnemen. Ook niet met een videocamera of een webcam. Als dat zou kunnen, zou allang zeker zijn dat "entiteiten" bestaan.