Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik 2 aux apparaten aansluiten op mijn stereoketen? ik heb er maar 1

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
4.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je nog een bv een vrije tape ingang hebt dan kun je daar je 2e apparaat op aansluiten (nooit aansluiten op de phono ingang!)
Je kunt een kabel gebruiken zoals al vermeld is.
Er zijn speciale audio-schakelaars te koop zie b.v. bijgaande link.
Eventueel kun je ook kiezen voor een equalizer die 2 tape ingangen heeft.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dan gebruik je de equalizer als audioschakelaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het dan ook nog mogelijk om de apparaten beide gelijk te gebruiken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een audioschakelaar gebruikt kun je ze niet beide gelijk gebruiken. Tenminste als je bedoelt dat je beide door elkaar wilt "horen". De schakelaar geeft het geluid van 1 apparaat door. je kunt dan beter een tulp adaptor gebruiken:
http://www.kabeltje.com/tulp-plug-2x-tulp-contra-plug-verguld-p-12.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je reactie :)

Andere antwoorden (1)

Met een cinch-verloopstekker. Deze heeft aan de ene kant een rode en witte tulp stekker. Deze gaan in de AUX in of -uitgang van je stereo. Aan het andere einde van de kabel zitten er dus vier van deze tulpstekkers: twee rode, en twee witte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt niet goed 2 uitgangen op 1 ingang plaatsen, dit is niet de bedoeling. Andersom wel, je kunt wel 1 uitgang parallel op 2 ingangen schakelen. Het is niet onmogelijk als je voor een "houtjetouwtje" oplossing wilt gaan, maar je riskeert dat je 1 van de 2 uitgangen opblaast plus het klinkt niet want door de uitgangsimpedantie van de andere uitgang introduceer je een behoorlijke kleuring van het geluid.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding