Hoe krijg ik mijn surround sound aan de praat?

Ik heb mijn surround sound via een rood en witte kabel (weet niet hoe het heet) aangesloten op mijn televisie. Mijn decoder van digitale televisie is met scart aangesloten op de televisie. Mijn Playstation 3 is aangesloten met een HDMI kabel op de televisie. Als ik mijn surround sound aanzet op mijn digitale televisie kanaal krijg ik heel mooi surround sound. Als ik hem op het HDMI kanaal van de playstation zet doet ie niks. Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Omdat de HDMI ingang digitaal is zal er op de analoge scart uitgang van je tv geen audio uitkomen (in je tv zou dan een downscaler of scan converter moeten zitten) Je zult dus met je Playstation AV multi out uitgang, apart via een kabeltje zie bijgevoegde link naar je surround set moeten, ook weer op dezelfde ingang van je surroundset die nu al gebruikt dus er zal een switchbox tussen moeten zie tweede link
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Probeer eens een SPdif uitgang. HDMi gaat naar je TV en SPdif naar je surround set.

Toegevoegd na 5 minuten:
Voor de duidelijkheid: HDMi kabel PS3 - TV en de SPdif kabel PS3 - HomeCinema set.

Toegevoegd na 1 uur:
Hier een video: http://www.youtube.com/watch?v=6OSPi1Q0qPk&feature=related
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je reactie.
Is SPdif een ander woord voor optische kabel? Want die past niet in mijn surround set...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, dan pak je de tulip- verbinding (die rood/witte stekkers). Lukt het niet via de PS3 pak dan als bron de TV. Zit daar geen uitgang op, dan pak je een scart met die aansluitingen erop. http://www.karaokewinkel.be/images/scart2.jpg
Je hebt waarschijnlijk een analoog surround set (prologic) en zoals mijn voorganger al vermelde HDMI is digitaal, dit werkt niet op een analoog set. Separaat audio naar je surround set aanvoeren.