Hoe kan ik mijn DVD speler aansluiten op mijn platenspeler?

Ik heb een platenspeler, cassettespeler en radio ineen. Ik vind zelf dat uit hett apparaat heel mooi geluid komt. Kan ik mijn dvd speler en tv erop aansluiten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zal best op één of andere manier kunnen, maar ik vraag me af,wat de meerwaarde er van is. De platenspeler zal toch al via een versterker of receiver aangesloten zijn op een paar boxen?
Ik kan meniet voorstellen,dat je daardoor een beter geluid krijgt.

Antwoorden (5)

Alleen als er een INgang op zit.
Meestal zijn dit 2 ronde tulpstekkers OF een ronde DIN-plug met 5 pinnetjes.
Aan de voorkant heb je van vaak een keuze knop die heet CD of AUX.
Als dat er niet op zit, kan het helaas niet.
Zie plaatje voor de tulp-aansluitingen (maar dan zonder de gele)

Toegevoegd na 51 seconden:
De DIN-plug is het 2e plaatje, hier zijn wel verloopjes voor te krijgen naar TULP.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met gewone tulpstekkers moet dit volgens mij lukken.
Kijk ook eens bij Conrad. Deze heeft dit soort materialen op voorraad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan meestal -als je geen 'in' hebt, wel via de microfoon aansluiting de boel aansluiten. Hiervoor zijn speciale conversie stekkertjes in de handel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stel je hebt geen Aux in en geen Microfoonaansluiting dan kan je zelfs nog een Cassette converter kopen dit is een apparaatje waarmee je van een Minijack naar een Cassetebandje gaat. ik heb geen idee hoe de geluidskwaliteit zal zijn maar het valt allicht te proberen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Via cassettebandjes converters wil het maar het resultaat is slecht, de Sn ratio , de vervorming en het bereik is slecht met 50-10.000Hz mag je je in je handen knippen.
Er zijn RF converters , die zetten het CD signaal om in een stereo FM signaal, het zendvermogen is zo zwak dat dat
doorgaans geen juridische problemen oplevert.
De geluidskwaliteit is BETER dan met een cassette converter maar minder dan met het gebruik van een aanwezige ingang.
Het werken met een microfoon ingang valt ook tegen , vooral de ruis gaat een rol spelen, de impedantieaanpassing van 50K Ohm naar 600 Ohm en de gevoeligheid van 775mV naar ongeveer 1 mV zorgt dat de systeemruis een flinke domper veroorzaakt.
Derhalve is , op de directe koppeling op een ingang na, de RF koppeling (dus weergave via de ingebouwde radio) de minst slechte aanpak.
Even zoeken (electronicazaak , Conrad) levert wellicht resultaat.
de meeste RF converters, zijn instelbaar tussen 90- en 108 MHz. (FM band.)
Zoek een relatief leeg stuk FM band op, de kans op interferentie is dan het kleinst en de ruis het laagst.
Succes.