Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik het best mijn Z906 5.1 speakers aansluiten op mijn Philips monitor?

Ik heb een Philips monitor en via USB C macbook aangesloten voor beeld en geluid. Daarbij heb ik aan de monitor een aux kabel gekoppeld en verbonden met mijn Logitech Z906 5.1 speakerset via tulp aansluiting aan subwoofer.

Dit werkte een aantal dagen. Ineens nu krijg ik geen geluid meer via monitor uit speakers. Aux kabel wordt heel heet, smelt en rookt. Verkoper zegt dat speakers te veel vermogen vragen.

Is dit waar? Of is er een fabrieksfout in monitor aanwezig? Hoe kan ik dit voorkomen?
Speakerset heeft eigen actieve voeding met versterker

een week geleden
in: Audio
TurfGraver
een week geleden
Vreemd verhaal.
Wat is type van monitor en hoe (waarop en waarmee) heb je deze aan speakers aangesloten?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Het klinkt alsof je een probleem hebt met je aansluiting. Als de aux-kabel heet wordt, kan dat wijzen op een kortsluiting of dat de kabel niet goed aansluit. Het is mogelijk dat de monitor niet genoeg vermogen levert voor je speakerset.

Controleer eerst of de aux-kabel en de aansluitingen goed zijn en geen schade hebben. Gebruik bij voorkeur een hoogwaardige aux-kabel die geschikt is voor je apparatuur.

Als de speakers echt te veel vermogen vragen, kun je overwegen een externe geluidskaart of versterker te gebruiken om de verbinding te verbeteren. Dit kan helpen om de belasting op je monitor te verminderen.

Als het probleem blijft bestaan en je vermoedt dat de monitor defect is, kun je ook informeren bij de fabrikant voor garantie of reparatie.

Wie heeft vergelijkbare problemen gehad met het aansluiten van monitoren op speakers? Welke tips hebben jullie om dit soort problemen te voorkomen?
(Lees meer...)
een week geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing