Hoe moet ik mijn geluidsboxen aansluiten op mijn platenspeler?

Help ik ben echt nieuw in het aansluiten van audio. Ik heb een nieuwe platenspeler gekocht het model audio Technica AT-LP120XUSB deze heeft een ingebouwde voorversterker. Van vrienden heb ik 3 jbl boxen gekregen, de jbl scs 178 sat boxen. Hoe sluit ik deze aan? Welke kabels heb ik nodig? Ik heb nul ervaring en heb dus echt jip en janneke uitleg nodig.

Alvast heel erg bedankt

een jaar geleden
in: Audio
1.9K
LeonardN
een jaar geleden
Voorversterker zorgt ervoor dat je hem aan kan sluiten op een versterker (die geen phono-ingang heeft).
Je boxen zijn passief (dus zonder ingebouwde versterker.
Je zal dus een werkelijke versterker moeten kopen en dan valt alles op zijn plaats.
Een (reguliere) versterker heeft namelijk tulp-ingangen die je kan matchen met de uitgang van je voorsterker en de versterker heeft uitgangen die je kan matchen met de ingangen van je boxen. https://www.coolblue.nl/product/840628/yamaha-a-s201-zwart.html?cmt=c_a%2Ccid_16560080833%2Caid_134446572397%2Ctid_pla-368100977204%2Cgn_g%2Cd_c&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_content=shopping&gclid=CjwKCAjwrpOiBhBVEiwA_473dNQk9JBvJmbDWifxAez2DHeqMbCfE9ysCgjtONF1Gxpf4bruza-1uBoCzPQQAvD_BwE https://image.coolblue.nl/max/500x500/products/1347083
links de tulpje die je aansluit op je voorversterker (of direct op de platenspeler als er een phono-ingang bij zit)
rechts waar je de boxen op aansluit
SimonV
een jaar geleden
Deze reactie lijkt me een prima antwoord.
https://www.coolblue.nl/product/840628/yamaha-a-s201-zwart.html is voldoende als link zonder ?cmt....

Antwoorden (2)

Op deze platendraaier kan je geen boxen aansluiten. De platendraaier moet je aansluiten aan de Phono- of lijningang van een eindversterker. Op deze eindversterker kan je dan je boxen aansluiten.
11 maanden geleden
Je kunt je geluidsboxen aansluiten op je platenspeler door middel van een versterker. Sluit de platenspeler aan op de versterker en vervolgens de versterker op de geluidsboxen. Zorg ervoor dat de versterker geschikt is voor het type platenspeler dat je hebt.
9 maanden geleden