Welke bluetooth radio past in een chevrolet kalos 1.2 spirit?

Wil cadeau kopen zodat ze bluetooth muziek kan luisteren heb zelf weinig verstand van. Is dit moeilijk te vervangen?

een jaar geleden
in: Audio
1.7K

Antwoorden (1)

Hier past een standaard enkele din autoradio in. Via onderstaande link vind je diverse modellen van de populaire merken Pioneer, Kenwood en Sony. Ik zou geen budgetmerk nemen. Je kunt nog overwegen om een model met DAB+ tuner te nemen. Dat is radio in cd kwaliteit die niet gebruikt maakt van FM maar van digitale signaaloverdracht, dus geen ruis als er even geen bereik is. Het vervangen is niet moeilijk, maar je moet wel een basiskennis electronica hebben om de radio aan te sluiten. Zorg voor een juiste + en - voor de stroom en zorg ook voor een juiste + en - voor de luidsprekeraansluitingen. Wissel je die laatste om, dan werkt het wel maar klinkt het heel slecht.

https://www.bol.com/nl/nl/s/?page=1&searchtext=autoradio+bluetooth&view=list&filter_N=42897+58163+4294905117+4294874115+4298473494&rating=all
Toegevoegd op 20 december 2022 10:22: afbeelding
Plaatje bij antwoord
paulus811
een jaar geleden
Ariksen
een jaar geleden
Waar kan je zien hoeveel dins auto heeft
paulus811
een jaar geleden
Het is een enkele of dubbel DIN, op de foto is duidelijk te zien dat het enkele DIN is. Dubbel DIN is 2x zo hoog.
Ariksen
een jaar geleden
Oke ja heb nie veel verstand van en dit kan je gewoon los schroeven? En dan draden omruilen?
paulus811
een jaar geleden
Vaak zit de radio in een slede en heb je beugeltjes nodig om deze te ontgrendelen. Vaak lukt het ook wel als je eerst de buitenrand van de radio verwijdert en vervolgens met kleine schroevendraaiers of sateprikkers tussen radio en slede steekt. Als je niet weet hoe je de draden aansluit (en dat merk ik aan je reactie) zou ik het uitbesteden. Als je het niet goed aansluit kan de radio doorbranden of kortsluiting en brand veroorzaken. Uitbesteden of hulp vragen dus. Vaak zijn er voertuigspecifieke aansluitblokken te koop die het installeren iets makkelijker maken, maar je hebt wel bepaald gereedschap (kabelschoentang en kabelschoentjes) nodig om de klus te klaren
Ariksen
een jaar geleden
Zal youtibe kijken or uir besteden weet je toevallig ook of deze auto een iso aansluiting heeft of ik verlenging moet kopen