Hoe krijg ik mijn versterker weer aan de gang?

Onlangs is de subwoofer in mijn auto losgekomen. De versterker zit op deze gemonteerd en dus ook mee bewogen. Hierdoor is de continu-stroom-draad van de versterker losgekomen. Nu heb ik deze weer opnieuw aangesloten maar zonder het gewenste resultaat. De draden van de remote en de 'aarde' zitten nog altijd op hun plek. Verder is de zekering van de versterker niet gesprongen.

Vraag is nu dus, wat zou het dan wel kunnen zijn en hoe krijg ik de versterker weer aan de praat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
1.2K

Het beste antwoord

Ik ben bang...niet meer.
versterkers kunnen heeel slecht tegen het weg vallen van de spanning wanner ze druk in bedrijf zijn.
hiermee worden echt de condensators en eindtorren gesloopt.
Maar in het laatste geval zou wel de zekering door slaan.
dus ja, controleer of alle kabels goed zitten aangesloten. ( controleer met een mutiemeter of je wel echt spanning krijgt.
Anders ben ik echt bang dat je versterker dood is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

meten is weten.
het beste wat je kan doen is een volt meter nemen en kijken tot waar je spanning hebt. hier is wel enige kennis van elektronica voor nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh oh oh... Als je stroomdraad de 'aarding' heeft geraakt, hoop ik dat de subwoofer en versterker correct zijn gemonteerd.

Dit is met een extra zekering tussen je continu-draad en de plus pool van je batterij.

Zoals ze idd. zeggen, meten is weten.

Begin bij de zekering in de versterker. Is deze écht nog ok ?

Meet daarna of je nog 12v van je radio (remote) krijgt. Die heeft ook een zekering.

Als je dikke voedingskabel ook nog netjes 12v geeft, zie ik je kansen toch klein worden.

Maak je versterker nu volledig los en ga ermee naar een car-hifi-zaak ...
Met een beetje service kunnen ze zo testen of je versterker nog werkt.
Laat je niet in de luren leggen, want die jongens willen ook verkopen natuurlijk... volg goed mee wat ze doen.

Hopelijk is het een zekering, anders R.I.P. versterker...

Succes...