Kun je een cd speler ook ergens anders op aan sluiten dan op een tv of stereotoren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
2.7K

Antwoorden (3)

Ja,op het lichtnet,anders doet ie het niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry maar wat is een lichtnet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Electriciteit?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor,dat is waar je alle electrische apparaten op aan sluit.
oordopjes (meestal)
computer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja,
op de computer lijningang, op boxen met ingebouwde versterkers,(ook computergeluidsboxen) op draagbare radio's met aux. ingang en op oude buizenradio's met geschikte ingang.
Ook phono-ingangen voor platenspelers met keramisch element-ingang zijn geschikt (te maken ) voor CD signalen.
Bij de laatste situatie kan het nodig zijn parallel over de phono ingang (Ceramic) weerstanden van 50K te zetten, anders "voelt" de CD een te hoge weerstand, de ene CD speler gaat daar beter mee om dan de andere, dat is per merk en per model binnen het merk verschillend.
In zijn algemeenheid kun je op iedere aux, line, phono (Cer), tuner, VDP -videosound en tapeINgang dus de CD speler aansluiten.
Goede computer-luidsprekersets (die bestaan echt) geven met een CD speler een goed resultaat.
Zelf heb ik een goede CD speler rechtstreeks op twee bijna 40 jaar oude Philips MFB boxen (actief systeem).
Het geluid is moeilijk te kloppen.....
OOk klinkt een oude buizen stereoradio (Grundig) met een CD speler verbazend goed.
Je zit dus geenszins aan een stereotoren of tv vast.
Daarbij klinken overigens oude stereotv, s stukken BETER dan de flatscreens, die door de vorm geen goede laagweergave kunnen verwezenlijken.
SLUIT NOOIT EEN CD SPELER OP EEN PHONOINGANG MAGN. MC/MM aan, dit gaat echt heel erg mis, de CD speler geeft meestal rond 775 mV af, een cer phonoingang is geschikt voor 1000mV maar een magn Phonoingang heeft maar 2mV gevoeligheid EN een verkeerde ingangsweerstand (200-600 Ohm), de CD speler wil graag 10Kohm tot 100Kohm zien, anders klapt het signaal in elkaar en vervormt dan.