Kan je deze platenspeler koppelen met een telefoon voor muziek af te spelen?

Rechts onderin is een port waarop staat Phone. (zie foto)
Nou is mijn vraag of dit bedoeld is voor je telefoon in te pluggen en daarmee muziek te kunnen afspelen of voor iets anders. Zo ja welke kabel heb ik dan hiervoor nodig? Op me telefoon heb ik een usb c aansluiting.
Bedankt!

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Audio
3.9K
TurfGraver
4 jaar geleden
Met Phones word headphones (hoofdtelefoon) bedoeld.
TurfGraver
4 jaar geleden
USB-c is digitaal, dys tenzij je dit analoog maakt (converteert) zal aansluiten op deze (oude) set hem nuet worden.
Geen hoofdtelefoon (3.5mm) aansluiting op de telefoon?
LeonardN
4 jaar geleden
@Turfgraver
Ik dacht exact hetzelfde maar blijkbaar heeft USB-C de mogelijkheid om ook analoge audio uit te geven.
En aangezien er een CD-selector op de stereotoren zit maar ik geen cd-speler zie, ga ik ervanuit dat er met een kabeltje en een dongle er al wat succes te boeken is. @Wierdsmits
Welke telefoon heb je?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Er zijn Bluetooth ontvangers te koop die je aan kunt sluiten op je radio. Zo kun je draadloos luisteren naar je muziek. Bijvoorbeeld deze:
https://www.allekabels.nl/bluetooth-receiver/15511/1299453/bluetooth-receiver.html?gclid=EAIaIQobChMIt-7Y2ozg6AIVk813Ch3YggESEAQYCCABEgIhwPD_BwE

Antwoorden (1)

Ja, op de achterkant zit een paar tulpjes (rood en wit).
Op je telefoon zit wellicht een jack-aansluiting zodat je de twee direct met een jack-tulpkabel kan verbinden.
Daarna nog even de selector op "CD" zetten.
https://www.allekabels.nl/jack-naar-tulp-kabel/6266/1198166/jack-3.5-mm-naar-tulp-kabel.html?gclid=Cj0KCQjwu6fzBRC6ARIsAJUwa2TSHXGpjbdvYMC10pBjc5G3dDNfLxr6x9PwA5xI8FctS3eZvSG-qVoaAoYlEALw_wcB

Mocht je smartphone geen jackuitgang hebben zijn er wel USB-C naar jack dongles.
Zoals:
https://www.oneplus-shop.nl/nl/oneplus-type-c-naar-35mm-audio-adapter.html?source=googlebase&gclid=Cj0KCQjwu6fzBRC6ARIsAJUwa2SDZz_JISRKQ1Pje_gEnttydWquRSnftNDTMVjOcZbHRc45WkdAHKYaAtI6EALw_wcB

Zoek wel eerst goed uit of jouw specifieke model smartphone wel werkt met zo'n dongle.
===
NOGMAALS!

Voor je wat koopt, check goed of het gaat werken. Niet elke dongle is geschikt voor elke telefoon.
https://www.youtube.com/watch?v=Ly-bSBHOSIo
Toegevoegd op 12 maart 2020 19:52: tekst