Verslijt batterij van bluetooth speaker als je hem laat insteken?

Ik heb vandaag de JBL Partybox 300 aangeschaft, prachtig ding. Er zit een 10400mAh batterij in die 18 uur meegaat op 50% volume. Verder zit er ook een DC aansluiting bij om hem in de auto aan te sluiten, dan kun je hem gebruiken op stroom van je auto, maar zal hij niet opladen. Er zit dus ook een stekker bij om de batterij zelf op te laden. Maar mijn vraag was: als je deze speaker in het stopcontact laat steken, is dit dan slecht voor de batterij? Kan ik hem beter volledig opladen, stekker er uit en dan terug insteken als gij leeg is? Ik gebruik deze speaker ook om op mijn computer aan te sluiten, dus hij wordt vaak gebruikt.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Audio
7.2K
BonBonvanJohn
4 jaar geleden
Het is ook niet goed om de batterij telkens helemaal leeg te laten gaan. Als de speaker aangeeft dat hij bijna leeg is moet je gewoon de lader erin doen. Te lang laden is niet erg, de speaker is beveiligd, de batterij raakt niet snel beschadigd. Maar het is wel beter om de speaker los te koppelen als ie vol is.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ja, het beste is om de batterij regelmatig leeg te laten gaan. Anders zal constant hetzelfde beetje van de accu belast worden en zal dit harder gaan sluiten dan de rest van de accu. Het beste is om de accu wat leeg te laten lopen en weer vol te laden zodra er nog 10% over is. Zo gebruik je de hele accu en zal hij minder snel slijten. https://5top.nl/beste-bluetooth-speaker/

Antwoorden (2)

Zo ver ik weet is accu's aan stroom laten nooit goed. Ik kan het niet met 100% zekerheid zeggen maar het lijkt me zelfde met de laptop accu's als ze er te lang inzitten gaat de accu kapot.kan je hem alleen nog op stroom gebruiken. Maar weet het niet zeker zou zeggen veiligheid voor alles.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Laad de speaker gerust op en laat hem in het stopcontact zitten zonder je zorgen te maken. Moderne batterijen zijn ontworpen om overladen te voorkomen. Geniet van je muziek!
4 maanden geleden