Waarom doet mijn cd speler zo raar in mijn slaapkamer ?

Ik kan daar niet normaal een cd afspelen. Soms zegt ie dat er geen cd aanwezig is, en als ie wel begint te spelen hapert ie steeds. Gaat ie van 3min ineens terug naar 2 minuten en zo.
Dezelfde cd speler en dezelfde cd in een andere kamer werkt wel normaal.
Het is mij een raadsel.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Typisch een vuile lens, meestal door stof en vettigheid. Je kunt een achoonmaaksetje halen bij de winkel (dixon, mediamarkt, etc) en dan nog eens proberen. Werkte bij mij prima.

dan is die zkr wete kapot, en welke cd spelr is het precies?

Staat hij wel recht? Als hij niet goed recht staat kan de cd speler hem soms niet lezen. Micchien trilt de ondergrond wel en doet hij het daarom niet goed.

Dit is inderdaad typisch voor slaapkamerstof. Meestal kun je het stof met een oorstokje van de lens verwijderen, als de lens vreemde kantelbewegingen erbij maakt hoef je niet ongerust over te maken want dat hoort zo. Als het stof er al wat langer opzit zoals in kamers waarin gekookt wordt moet het oorstokje met spiritus zijn 'bevochtigd' niet méér dan dat! Niet altijd kun je erbij vanwege de lade, er bestaan bij Kruidvat ook langere staafjes. Reinig echter nooit met zelfbouwstaven zoals een twijgje uit de tuin met watten omwikkeld: gegarandeerd dat de watten eraf vliegt en komt er een kras op.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100