Waarom doet mijn cd speler zo raar in mijn slaapkamer ?

Ik kan daar niet normaal een cd afspelen. Soms zegt ie dat er geen cd aanwezig is, en als ie wel begint te spelen hapert ie steeds. Gaat ie van 3min ineens terug naar 2 minuten en zo.
Dezelfde cd speler en dezelfde cd in een andere kamer werkt wel normaal.
Het is mij een raadsel.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is echt bizar! Staat hij misschien bij jou in de slaapkamer dicht bij een magneet? Of iets dat magnetische krachten heeft? Ik ben totaal geen wetenschapper maar dit zou ik me voor kunnen stellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, niet dicht bij een magneet. alleen dicht bij de verwarming.
Ik zat zelf te denken dat het aan het stopcontact ligt of zo

Het beste antwoord

Typisch een vuile lens, meestal door stof en vettigheid. Je kunt een achoonmaaksetje halen bij de winkel (dixon, mediamarkt, etc) en dan nog eens proberen. Werkte bij mij prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de ene kamer is de lens wel vies en in de andere kamer niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vreemd inderdaad, probeer eens met een verlengsnoer naar de andere kamer of het aan de spanning kan liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je, heb dit net geprobeerd, en nu werkt het wel goed ineens. Het zal dus inderdaad aan dat stopcontact liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi dat je het gevonden hebt, alleen nu heb je een ander probleem; een mogelijk ondeugdelijk stopcontact. Misschien een goed idee om een vakman (al dan niet via de huurbaas) er naar te laten kijken, slechte contacten kunnen makkelijk brand veroorzaken als er grotere stromen gevraagd worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja , inderdaad. heb geen zin kortsluiting hiero. Ik zal dat stopcontact morgen eens openschroeven en kijken hoe het eruit ziet. als ik nu de stroom er af haal heb ik niet genoeg licht. (heb een mts elektrotechniek diploma dus weet er wel wat van). Als ik niks vreemds kan ontdekken haal ik de woningbouw er wel bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah mooi (zelf ook elektro gedaan). Mocht je niets vreemds zien, dan kan een multimeter in onbelaste en belaste toestand soms nog wel eens wat info geven. Vermoed dat de spanning dan snel inzakt. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb niks vreemds kunnen ontdekken. Zit allemaal netjes aangesloten.
Alleen heb ik gemerkt dat ie via het verlengsnoer naar de gang toch ook gaat skippen uiteindelijk.
Misschien ligt het toch aan die goedkope mediamarkt cd spelertjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou inderdaad ook kunnen dat de voeding in de cd speler zelf te klein is of niet genoeg ontstoort. Succes

Andere antwoorden (2)

Staat hij wel recht? Als hij niet goed recht staat kan de cd speler hem soms niet lezen. Micchien trilt de ondergrond wel en doet hij het daarom niet goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij staat wel normaal recht. gewoon op een tafel of op de vensterbank. De vloer trilt wel af en toe als er een zware vrachtwagen voorbij rijdt, maar dat is in een andere kamer geen probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Raar dan, vooral als hij het in een andere kamer wel goed doet.
Dit is inderdaad typisch voor slaapkamerstof. Meestal kun je het stof met een oorstokje van de lens verwijderen, als de lens vreemde kantelbewegingen erbij maakt hoef je niet ongerust over te maken want dat hoort zo.
Als het stof er al wat langer opzit zoals in kamers waarin gekookt wordt moet het oorstokje met spiritus zijn 'bevochtigd' niet méér dan dat!
Niet altijd kun je erbij vanwege de lade, er bestaan bij Kruidvat ook langere staafjes. Reinig echter nooit met zelfbouwstaven zoals een twijgje uit de tuin met watten omwikkeld: gegarandeerd dat de watten eraf vliegt en komt er een kras op.