Waarom krijg ik bij opstarten een 'taal keuze scherm' dat steeds terugkeert op mijn Pioneer?

Ik heb een Pioneer klapscherm met Apple CarPlay (AVH-z7200DAB). En iedere keer als ik mijn scherm opstart krijg ik weer de vraag om een taalkeuze te maken. Daarnaast krijg ik ook de vraag of ik stroom nodig ben voor de DAB radio, alleen heb en gebruik ik deze DAB radio niet, geef ik nee aan maar alsnog blijft de melding terug komen. Iemand enig idee hoe ik dit kan stopzetten?, ipv bij opstarten eerst door twintig schermen moet klikken voordat ik het kan gebruiken...

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Audio
1.5K

Antwoorden (1)

Ik heb een vermoeden dat de constante spanning niet (goed) is aangesloten, dus een kabel waar altijd stroom op staat. Je radio 'vergeet' dan de instellingen en je moet ze iedere keer opnieuw invoeren.
paulus811
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Aha, heb jij enig idee hoe dit veranderd kan worden? Heb er zelf weinig verstand van...
paulus811
4 jaar geleden
De radio moet dan uit het console gebouwd worden en met een spanningsmeter moet een kabel worden gezocht waar stroom op staat als het contact uit staat. Die kabel moet worden aangesloten of afgetakt (als deze al gebruikt wordt) naar de aansluiting op de radio. Ik kan helaas niet vinden welke draad het op het 'power' blok moet zijn, meestal is deze draad rood van kleur.