In welke winkels kun je nog cassette tapes kopen ( in België)?

Lege cassette tapes

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Audio
5.8K
TurfGraver
4 jaar geleden
Of bij Conrad.
https://www.conrad.nl/p/maxell-max-ur90p5-cassettebandje-90-min-5-stuks-283422
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ goede tip.
SingingCoyote13
3 jaar geleden
Ik weet niet hoe het zit in Belgie maar in Nederland
hebben we talloze Kringloop winkels, en pandjeshuizen
Bij de Kringloopwinkels kan je vanalles kopen idem ook
oude (meestal al gebruikte) cassette bandjes, ik zag er ooit
een nieuw pak staan geloof ik, ongeopend ergens op een plank.

Antwoorden (2)

Winkel vindt ik niet,zijn nog wel bij bol.com te koop:
https://www.bol.com/nl/p/maxell-cassettebandje-ur90/9200000076680831/?country=BE
Niet meer bij de grote ketens zoals vandenborre of krëfel
Toegevoegd op 19 juli 2019 14:19: tekst
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ Inderdaad. Goede tip
In fysieke winkels niet meer.
In Nederland (niet België) is De bandjesfabriek. Eigenlijk is dat DE webshop voor alle geluidsopnames.

http://www.debandjesfabriek.nl/
Begin 2019 heeft nog een artikel over hen in het AD gestaan.
https://www.ad.nl/binnenland/het-cassettebandje-is-terug-ja-echt~a408c982/
Toegevoegd op 19 juli 2019 17:54: tekst
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
SimonV
4 jaar geleden
Waarom niet meer in fysieke winkels? Je kunt moeilijk alle winkels in België kennen...
Misschien verkoopt deze winkel ze:
https://www.bruzz.be/videoreeks/de-vlogs-van-said/video-daddy-k7-opent-cassette-atelier-en-shop-de-marollen
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Momenteel kun je ze in principe niet meer in fysieke winkels kopen. Je kunt niet zeggen: Ga maar naar......, daar worden ze nog verkocht.
Verder is België redelijk groot. Ik weet niet waar de vraagsteller woont. Ik kan dus niet zeggen: deze winkel (keten).
Natuurlijk zit er misschien ergens in België een particulier......
Over een aantal jaar is de kans heel groot, indien het net als de lp weer een hype wordt.
Dat is de reden om te verwijzen naar een mooie Nederlandse site. Een site waar je ook nog individueel goed geholpen wordt.
SimonV
4 jaar geleden
In je link staat: “Cassettebandje is weer populair.” Daarom snap ik niet waarom je “ze in principe niet meer in fysieke winkels kopen.” Die kans bestaat nu juist toch wel?
Ik begrijp ook wel dat de kans heel klein is, maar stellen dat je ze nergens meer kunt kopen, vind ik wat ver gaan.
SimonV
4 jaar geleden
Toch een plus. Als ik zie dat er vrijwel geen webshops zijn die de bandjes verkopen, lijkt de kans dat een fysieke winkel de bandjes verkoopt (inderdaad) nihil.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Als het zo'n opleving krijgt als de lp, worden we er in de toekomst misschien weer mee overspoeld. Wie weet ;-)