Hoe werkt een double derby?

Is dit gewoon in het stopcontact steken of heb je een besturing daar voor nodig? Ik hou een feestje met nieuwjaar en zou graag wat verlichting hebben, maar dit mag niet te duur, dus andere voorstellen zijn ook welkom.
Ik heb nog niets van andere verlichting.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Dat ligt eraan, als er een dmx ingang op zit (3 of 5 pins XLR connector) dan heb je er zeker weten dipswitches op zitten (kleine schakelaartjes met getallen), als je een gebruiksaanwijzing hebt van de lamp dan kun je daarin vinden hoe je de dipswitches moet schakelen naar de dmx stand. Je kan hem ook "stand alone" laten draaien, de meesten zullen dan met behulp van een kleine microfoon mee draaien op de wat lagere ondertonen (vaak ritmisch) en dan zal je er de hele avond geen werk mee hebben. (dmx is een aanstuur protocool (DMX512 offieele naam) waarmee je met behulp van een lichtmixer een lamp kan aansturen). Heel veel goedkopere varianten hebben soms alleen maar een "stand alone" stand, het voordeel is dan wanneer je de stekker in het stopcontact steekt, ze altijd mee bewegen op het geluid, dit is makkelijker voor "gewoon een feestje".
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Lichteffecten zijn er in alle soorten en maten. De meeste goedkopere lichteffecten werken automatisch programmas af met een ingebouwd microfoontje. Sommige werken ook via het DMX protocol. Daar is een lichtcontroller voor nodig. Persoonlijk zou ik kijken naar de Showtec Derby of Mushroom bijvoorbeeld. Deze lichteffecten zijn er al jaaaaren, zijn betaalbaar en tegenwoordig uitgevoerd met LED.