Ik wil graag tweedehands torenspeakers aanschaffen. Weet iemand nog een goede winkel hiervoor?

+ versterker vna minimaal 2 x 50 watt erbij

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (2)

De meeste goede Hifi winkels hebben vaak inruil apparatuur in de aan bieding. Kijk eens op; www.hifi-winkels.startpagina.nl misschien vind je daar iets.

Toegevoegd na 2 minuten:
Deze winkels staan ook nog eens per provincie vermeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer eens een kringloopwinkel, daar kom je soms verbazend kostbare en goede apparatuur tegen.
Ook op marktplaats is veel te vinden. Bij HiFi winkels betaal je vaak ook voor tweedehandsspul de hoofdprijs.
kijk eens bij de lommert (ja hoor die zijn er weer)
Waar je prijsgunstig zo een set kan halen.
Koop liever goede MERKBOXEN dan PMPO boxen (dit zijn luidsprekers die het vermogen weergeven in PMPO watts, het vermogen wat deze boxen afgeven als de bliksem er in slaat. Merken als Elipson , KEF, BNS, B&W hebben in het verleden ZEER goede weergevers gebouwd met mooie ribbon tweeters en faselineaire helmholtzresonnatoren die een zalving voor je oren zijn, na die goedkope computersetjes.
Heb je wel eens een MFB (Philips) gehoord, of een 901 vanaf serie 3, ook magnetostaten (maggies) klinken echt ongelooflijk goed, net als electrostaten.
Hier is goed aan te komen en die dingen hebben vaak een vermogen gekost en terecht.
Wat versterkers betreft, kun je ook goed nieuwe types nemen, de eindversterkers van tegenwoordig zijn vaak zeer goed. Ik heb een set met HYPEX klasse D versterkers gebouwd( 2X 420 WRMS) die verslaan een Krell van 20 000 gulden en 80kg gewicht, op vermogen , demping, THD, ruis en IM vervorming.
Ook de IGTB eindtrappen zijn zeer muzikaal.
Gebruik DIK draad voor naar de luidsprekers, liefst 4mm2
Dan worden je bassen beter en strakker weergegeven.
Hopelijk kun je met deze opsomming de goede dingen kopen.
Veel succes en nog meer luisterplezier.