Zijn deze kabels aan de dure kant voor een installatie van 4000 euro?

Mijn boxen en stereoversterker en ceedeespeler kosten samen 4000 euro. Binnenkort ga ik 8 meter Monster Cable kopen, en interlinks. Ze kosten 400 euro per paar, en samen met een subwooferkabel komt het geheel op 550. Volgens de fabrikant passen de kabels goed bij elkaar (klanktechnisch). De verkoper vertelde me nog dat volgens hem mijn versterker en de kabels elkaars zwaktes deels compenseren. Denk dus wel een goeie kabel te hebben die past bij mijn set. Heb gehoord dat je ongeveer 10% van je geld aan kabels moet uitgeven. Is deze prijsklasse voor de kabels okay, of te duur?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

Hoe minder wwerstand van de kabels hoe beter. Maar hoe dik is de ader dan wel niet van die dure kabels, om zo weinig mogelijk weerstand te hebben?

Ik zou dan de gewone instalatiedraad kopen, deze is 2,5 mm2 en heeft geen of zeer wienig weerstand. Laat je niet beetnemen door zo'winkelier, hij is er op uit om je portemonee een stukje lichter te maken in mijn ogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Goede kabels zijn belangrijk, wil je goed geluid hebben. Je hebt al een dure installatie aangeschaft. Logisch gevolg lijkt me dan, dat je dan ook niet gaat besparen op de kabels. Dat zou zonde zijn van de hele installatie. Even er vanuit gaande, dat je op dit moment nog geld over hebt, om uit te geven.
13 jaar geleden
Ga niet mee in de hype. Koop een kabel voor een bovengemiddelde prijs en denk niet dat duurder, beter is. Een kabel heeft een signatuur, maar is niet beter. Trap niet in die verhalen van verkopers .