Welke versterker zou ideaal zijn voor mij teufel ultiema 40 MK2 speakers?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Audio
1.5K

Antwoorden (1)

Ik zou zoeken naar een versterker in de prijsklasse rond 400 euro van een goed merk, bijvoorbeeld Denon, Marantz of Onkyo die een mogelijkheid voor bi-amping heeft. Omdat de speakers gescheiden input hebben voor midden/hoog en laag (bi wiring) kun je hiervan optimaal profiteren als ook het signaal door aparte eindtrappen in de versterker wordt aangeleverd. Daarnaast is een hdmi aansluiting wel prettig, zodat je vanaf de versterker maar één kabel naar de tv hoeft te trekken. De dvd speler etc sluit je dan op je versterker aan. Staar je niet blind op wattage, dat speelt nauwelijks een rol. Zolang het geluid niet vervormt kun je een 1000 watt versterker op 10 watt speakers aansluiten en andersom kun je met een 10 watt versterker 1000 watt speakers kapot maken door ze te oversturen. Voor de teufels wordt minimaal 20 watt aangeraden en iedere versterker levert dat met gemak.
Die 400 euro is overigens gebaseerd op de prijs van de speakers. Algemene vuistregel is dat 50% van je hifi budget aan speakers wordt besteedt. Voor een versterker hou je dan de andere helft over. Koop daarnaast een kwalitatief goede luidsprekerkabel en het genieten kan beginnen.
Toegevoegd op 04 augustus 2018 09:27: tekst
paulus811