Hoe hard is 5 watt?

Ik heb net een box gekocht van 5 watt maar ik wil weten of dat hard genoeg is voor in de tuin als iemand het weet wil je het dan laten weten al vast bedankt

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Audio
4.9K
TurfGraver
5 jaar geleden
5 watt (vermogen) alleen zegt niks over hoe hard hij gaat.
Afhankelijk van de prestatie (sensitivity) van de luidspreker zal dit vermogen in geluid (dB SPL) worden omgezet.
SimonV
5 jaar geleden
Volgens de Rijdende rechter mag je alleen muziek in de tuin afspelen als de buren hier geen last van hebben.
TurfGraver
5 jaar geleden
Niet alleen van de rijdende rechter...
Maar als buren 5km verder wonen (of stok doof zijn) zal dat niet gauw gebeuren.

Antwoorden (2)

Dit ligt niet alleen aan de watt er wordt vaak een zo laag mogelijke weerstand toegepast waardoor deze meer decibel geven en dus harder is. Aangezien je hem gekocht hebt, kan je je het beste hem aansluiten, testen en zelf oordelen. Als je niet te vrede bent inpakken, doos dichtmaken en met de bon terug naar de winkel mits je garantie hebt natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
gvrox
5 jaar geleden
Garantie ? Het ding is toch niet stuk ?
TurfGraver
5 jaar geleden
Wat heeft weerstand er mee te maken?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
gvrox klopt garantie is niet het correcte woord. Wij gebruiken thuis het woord "garantie" ook voor het terug brengen van een gekochte artikel waar je ontevreden mee bent maar niet perse kapot is. Vandaar dat ik dit woord gebruikte. TurfGraver weerstand zorgt voor afname van het aantal decibel in oortjes worden er bijvoorbeeld extra toepassingen aangebracht zodat er meer weerstand is en minder geluid produceert waardoor het minder schadelijk is voor het gehoor. Daarom is het lastig om te bepalen hoe hard een 5 watt speaker gaat aangezien de weerstand een grote rol speelt. Hoe minder weerstand hoe harder het geluid tot dat deze de maximum van 5 watt heeft behaald.
TurfGraver
5 jaar geleden
Volume regelaar (of beter attenuator) genaamd.
Maar dan zal dus ook het vermogen lager zijn (geen 5 watt).
hard zal het niet zijn je zult je buren niet horen klagen van je muziek maar ver zul je het niet horen want 5 wat is goed om muziek te luisteren gelijk op u smartphone dat zal volgens mij de volume zijn.