Waarom laadt de ene USB lader wel mijn iPod en de andere niet?

Terwijl die beide 1000mAh geven.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (3)

De spanning die de USB poort afgeeft speelt hier waarschijnlijk de hoofdrol in.
Normaal geven USB poorten 5 v af maar sommigen 5.5 volt.
Het hangt dan af van de op te laden apparatuur vanaf welke spanning de stroom wordt gebruikt voor voeding en lading.
Door de bank genomen laadt apparatuur via USB bij 5.5 volt maar bij 5.0 volt soms niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geloof dat apple bij de nieuwere ipods, alleen de apple oplader heeft toegestaan. Apple is sowieso wel een opzichzelfstaand merk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is omdat de ipod's en iphones enkel kunnen laden als er een synchronisatie tusse ipod en pc aan de gang is. Al die autoladers voor ipod en andere speciale ipodladers simuleren/doen alsof dat deze synchronisatie echt plaats vindt.