Ik heb luidsprekers met plús en min de subwoofer heet een clinchstekker per box hoe moet dat?

5 jaar geleden
in: Audio
2K
TurfGraver
5 jaar geleden
Wat voor sub en welk speakers?
Horen ze bij elkaar?

Antwoorden (1)

Het maakt niet zoveel uit wat plus en min is, zolang je er maar voor zorgt dat beide luidsprekers wel hetzelfde aansluit. Dus de gemerkte ader van de twee (er staat meestal een streepje of tekst op) in de plus en de blanco ader in de min.

Ik neem aan dat de versterker een interne versterker heeft die ook voor de luidsprekers gebruikt wordt.
paulus811
5 jaar geleden
TurfGraver
5 jaar geleden
Om in fase met de sub te zijn zou ik de voorkeur aan om de plus op de pin van de cinch plug te gebruiken.
Maar ben meer benieuwd of boel wel op elkaar aangesloten kan worden (impedantie en vermogen).
paulus811
5 jaar geleden
Goed punt Turfgraver. Vraag is alleen welke ader is gesoldeerd op de pin, meestal is dat de gemerkte ader. Zonder te slopen zou ik niet weten hoe je het kunt zien.
TurfGraver
5 jaar geleden
Door te meten? :)