Wat is nou een eigenschap van bose wat het zo duur maakt?

Je kan het vast met meetinstrumenten kunnen meten, maar ik hoor weinig tot geen verschil met andere geluidssystemen... Maar waarom zijn 2 boxen van bose dan 1300 euro, en van een merk zoals philips/samsung hooguit 300 euro?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Audio
1.7K

Het beste antwoord

Zelfde als met Apple een stuk design research
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En de merknaam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus als ik iets mooi maak, 5x zo dure prijs geef, dan verkoop ik dat makkelijker? ....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo simpel is dat helaas niet. Jouw gewenste identiteit moet het juiste imago krijgen bij het volk. Zoniet, dan word je niet succesvol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt niet zo simpel, maar het komt zeker voor. Ook in de modewereld bijvoorbeeld: als G-star 10 euro per broek had gekost, was het nooit zo populair geworden. Hetzelfde geldt voor Uggs. Het is een moeilijk te begrijpen iets. Zeker is wel dat als je eenmaal een product hebt gevonden dat beter verkoopt als je de prijs opschroeft, je goud in handen hebt.

Andere antwoorden (3)

Vooral de ontwikkelingskosten die het merk met zich meebrengen en de technologie. Maar op merken als deze zitte vette marges, daar kun je wel vanuit gaan. Bose heeft een 3-2-1 systeem wat er 20 jaar geleden ook al was. Het geluid klinkt zuiver en het design ziet er goed uit maar veel mensen kunnen het verschil inderdaad niet horen tussen bose en een setje van bijvoorbeeld philips. Wat helemaal niet voor een bose onder hoeft te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat om de naam en de bekendheid in het algemeen. Een macbook Pro is ook een duur gevalletje vergeleken met een HP, maar dit betekent niet dat ie beter is. Het is allemaal een kwestie van marketing/reclame bij de mensen. Kijk maar eens naar de prijzen van Bang & Olufsen! Dat zijn pas 'mooie' bedragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Persoonlijk vind ik het ook meer een fashion statement. (men zegt graag "Ik heb een bose systeem" i.p.v. home cinema set ofzo.

Dat je geen verschil hoort kan aan veel dingen liggen.

- De set waarop je luistert (amp, cd speler)
- De kwaliteit van de bron (cd, vinyl, mp3, flac, etc)
- De muziek zelf (de opnames, mix)
- Je oren zelf, Niet iedereen hoort het verschil terwijl de andere hoort dat er spikes onder je cd speler staan.

als je van plan bent iets nieuws aan te schaffen, kan ik je maar 1 advies geven: Luister naar verschillende sets (binnen jouw budget) met je eigen muziek. En koop iets wat jij goed vind klinken. Dus niet iets kopen omdat de verkoper / vrienden / forum leden iets goed vinden klinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vind dat Bose op het eerste gehoor mooi klinkt maar na een tijdje ontzettend gaat irriteren. Ik heb een ander luidsprekersysteem genomen dat niet zo opzienbarend klonk in eerste instantie maar dat niet gaat irriteren en ook na uren nog lekker luistert. Bose pompt bepaalde frequenties op en laat andere frequenties weg, een goede hifi luidspreker laat als het goed is alle frequenties in het hoorgebied van de mens even hard horen en zo hoor je de muziek zoals het in de studio gemaakt is en bedoeld is.
Bose is vooral duur door de merknaam en misschien de ontwerpkosten, de materiaalkosten zullen het niet zijn want het is redelijk goedkoop spul dat ze gebruiken, net zoals al eerder gezegd bij Apple het geval is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar het blijft je eigen voorkeur wat je mooi vind;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je eigen voorkeur is belangrijk, maar wat vierenzestig zegt is ook belangrijk.
Bose klinkt extra mooi in de winkel en dat weten de verkopers ook.
Maar als je het thuis hebt staan wordt het na een tijdje vervelend. Je luistert niet naar de muziek zoals het gemaakt/bedoelt is, maar je hoort wat Bose er van maakt.