Kan je met een enkele DIN Conector stereo geluid krijgen?

Het gaat hier om Dual P24, welke een (als ik het goed begrijp) een 5 voudige din uitgang heeft. de platenspeler heeft zelf slechts 1 speaker uitgang bedoeld voor de bijgeleverde speaker.

Dus zou Din>tulp>pre amp> stereo werken?

http://dual.pytalhost.eu/p24s/

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Audio
2.5K
TurfGraver
5 jaar geleden
Platenspeler heeft een mono versterker boor alleen linker kanaal.
De din5 aansluiting is stereo, 3 links, 5 rechts.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt, even contact gehad met iemand die duals repareerd. hij zou zonder pre amp Din naar tulp kabel stereo signaal moeten geven begreep ik. maar word dus eerst even nagekeken en waarschijnlijk voorzien van nieuwe naald.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
De DIN-aansluiting heeft een schakelaar die de verbinding tussen L en R verbreekt als je er een plug in steekt. Zonder plug geeft de ingebouwde versterker dus mono L + R, met plug heeft de versterker alleen L ter beschikking en kun je op de plug stereo L op pen 3 en R op pen 5 vinden. Pen 2 is gemeenschappelijke massa en moet verbonden zijn met de afscherming van de kabel.
Het element is volgens het schema kristal of keramisch: de DIN-aansluiting geeft dan signaal genoeg om op een line input te werken. Een voorversterker zal dan niet nodig zijn omdat ook de frequentie respons van dergelijke elementen RIAA-correctie practisch overbodig maakt.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Maar als ik het goed begrijp is de versterker dus mono, en is het dus niet mogenlijk stereo geluid mee door te geven aan versterker?
TurfGraver
5 jaar geleden
De twee stereo kanalen (links en rechts) worden samengevoegd en aan de mono versterker doorgeven (1 luidspreker uitgang).
De din 5 uitgang is wel gewoon stereo.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ok, super! Ben erg benieuwd hoe die gaat klinken op de woburn. ik maak me trouwens geen illusies dit was destijds echt een entry level platenspeler toen mono singeltjes blijkbaar nog de standaard waren. Maar vinyl is nou eenmaal zo leuk:)
TurfGraver
5 jaar geleden
Gebruikt gewicht bij karamisch / kristal ellement is ook niet bevorderlijk voor je vinyl. Maar ach, voor de leuk...
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
dat worden 3de hands platen dus;) led zeppelin live word denk ik de eerste.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
De woburn is er na zon 10 uur gewoon mee opgehouden:( blijkt helaas schering en inslag bij dit model. toch maar sparen voor losse componenten.

Antwoorden (1)

Zodra je een 5 pol. DIN-plug steekt wordt de doorverbinding tussen L en R verbroken.
Je kunt met het verloop van DIN naar twee keer tulp rechtstreeks op een line-ingang van een versterker aansluiten, pen 3 = L, pen 5 = R, pen 2 = afscherming voor L en R.
RIAA-correctie is niet nodig omdat de picjk-up een kristalelement heeft.