Mijn boxen maken een ruis als ik ze aan de computer aansluit. Hoe verhelp ik dit?

Dit doen ze niet als ze aan bijvoorbeeld mijn telefoon aansluit. Het is een hoog piepend geluid en ik denk dat het te maken heeft met de cpu. Als ik bijvoorbeeld een game speel is de ruis veel harder dan als ik aan het surfen ben op het internet. De ruis is erg irritant en neemt dus toe als je zwaardere projecten doet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een goede geluidskaart kopen en inbouwen (of aansluiten als het een externe is).

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk neemt de aansluiting de storing over van die de computer geeft bij een hoog CPU gebruik. Meer verbruik is meer elektrische energie. Deze energie is storend voor de overbrenging van het geluid. Waarschijnlijk is de kwaliteit van de kabel naar de boxen toe zo slecht dat elke vorm van storing een negatief effect heeft op het geluid. Je kan proberen andere kabels te gebruiken of andere boxen. Ook kan het zo zijn dat de aansluiting niet goed aansluit op de computer. Er zijn zo veel oorzaken die er kunnen zijn.
Misschien kan je vertellen welke speakers je hebt en wat voor computer en aansluiting.