Op welke manier kan ik het beste mijn gitaar amp aansluien op mijn (toekomstige) speakers?

Hoi,

Ik wil mijn gitaarversterker( microfoons en nog veel meer) aansluiten op mijn speakers (die ik nog moet kopen) En dan alles via een mixer besturen om live te spelen/oefenen in de muziekruimte die ik nu dus aan het bouwen ben :)

Doe ik dit via een Dio box naar de mixer? Of kan ik dit het best doen met microfoons voor de versterker die via de microfoon via de mixer het geluid opnemen naar de speakers? Of werkt het nog heel anders ? :P

Het gaat dus vooral over de versterker te linken aan de Speakers en de mixer om live te oefenen. Ik hoef er nog niet per se mee op te kunnen nemen.

Alvast bedankt,

Steven

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Audio
1.6K
TurfGraver
5 jaar geleden
Geen line out op de vesterker?
Met microfoon loop je kans op rondzingen als de boel niet goed staat.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Yooo turfgraver, (update) Heb nu alles binnen. Dacht gister eerst eens even 1 box proberen op het mengpaneel en daarop dan de microfoon. Toen gebeurde er dus niks.....Vandaag met mijn vader alles opnieuw aangesloten op dezelfde speaker is die dus kapot...... Die moet ik dus even terugsturen. Maar ik dacht al wat ben ik een idioot dat ik die speaker niet aankrijg hahahah

Antwoorden (1)

Er zijn verschillende manieren die naar Rome leiden voor wat betreft het aansluiten van een gitaar naar FoH. Sommigen zweren bij microfoons voor hun stack, andere prikken liever rechtstreeks op de versterker in, en leiden de uitgang dan naar de mixer en zo naar FoH. Je moet alle smaakjes geprobeerd hebben om je eigen voorkeur te ontwikkelen. Ik speel gitaar en nooit live in een band, maar speel vaak bij Kick Music in de kelder om zomaar wat gitaren te proberen, en dan voelt rechtstreeks prikken in een amp beter, dan met twee mic's voor je Amp en dan naar FoH, wat ook minder gevoelig is voor feedback e.d.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Top Bedankt voor je reactie :)
TurfGraver
5 jaar geleden
Wist niet dat Kick een probeer ruimte had met volledig PA en FoH systeem.
Toch eens langs gaan. ;)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
hoi Heb er even overna gedacht en als ik het goed begrijp heb ik die direct box dus nog niet nodig als ik de gitaar aansluit op de versterker en 2 mic's voor de versterker zet?
TurfGraver
5 jaar geleden
DI heb je niet nodig.
Om wat voor gitaar versterker gaat het?
Heeft deze geen line output?
Microfoons zou ik niet doen ik een klein ruimte (volume is ook slecht te regelen dan).
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
https://www.bax-shop.nl/gitaarversterker-combo/fender-hot-rod-deville-212-ml-eu-michael-landau-gitaarversterker?gclid=Cj0KCQjw0a7YBRDnARIsAJgsF3MxrJxHC2rj5Zg2sPYpo_gcwJ8s_OWP9sxKTKIHaXy-wP2_3oiMOyUaAp1NEALw_wcB Deze versterker heb ik. De ruimte is idd niet super groot.
TurfGraver
5 jaar geleden
Preamp out naar je mixer. ;)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Vgm heeft ie geen line out of misschien dat ze het anders noemen ofzo?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Oh okee top heb je misschien nog ideen voor wat voor pre amp ik dan zou kunnen gaan? Eentje die mischien goed aansluit op de versterker?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Oh wacht ik snap t verkeerd haha gewoon een kabel in de pre amp naar de mixer :P
TurfGraver
5 jaar geleden
Je mist dan wel de reverb van de vesterker naar je mixer.
Aan de ander kant, waarom niet gewoon volume op de vesterker regelen (dus niet via mixer)?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
uhmmm De gitaar in de versterker en dan alles behalve de versterker regelen met de mixer? Kan ik dat in een kleine ruimte op die manier dan wel een beetje gebalanceerd laten klinken? Ik heb nu 2 Devine Artis 12A 300 watt actieve luidsprekers gekocht.
en Behringer XENYX X1222USB PA is mijn mixer.
AKG Perception Live P5s dynamische zang microfoon (En dit is mijn mic)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Alles is dan nu in principe misschien 2 mics maar het lijkt me wel handig als er straks vrienden langskomen dat zij hun instrument ook meteen in kunnen pluggen haha (gitaar of keyboard ofzo)
TurfGraver
5 jaar geleden
Hey Steven,
In een klein ruimte kun je je afvragen of deze opstelling wel zo plezierig is.
Maar dat is aan jou. Instrumenten inpluggen zal met keyboard geen probleem zijn, maar waar wil je dat ze de gitaar op inpluggen?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik dacht of gewoon in de versterker want daar zitten 2 aansluitingen op. Of ik dacht via de mixer?
TurfGraver
5 jaar geleden
Die tweede ingang is bedoeld voor een instrument met ander impedantie (zie manual).
Je zou ze dan ook niet onafhankelijk van elkaar kunnen regelen (volume en geluid).
Op de mixer inpluggen (zou een hi-z input moeten hebben) kan maar of dat een beetje gaat klinken?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
mmm oke bedankt voor de info ga het zeker proberen :) Zijn er verder nog andere manieren om dit te doen? Of gaat zoiets heel veel geld kosten?
TurfGraver
5 jaar geleden
Ieder zijn eigen versterker en lekker samen spelen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
mmmkay in ieder geval bedankt voor je tijd en informatie ik ga eens kijken wat ik ervan kan maken :)