Waarom zoemt mijn passieve speaker terwijl hij geen voeding heeft en er geen versterker op aangesloten Is?

Zoals de vraag luidt: ik heb hier een passieve, losse speaker liggen. Er is niets op aangesloten, Hij staat gewoon echt los van de stroom, versterker etc. Hoe kan het dat deze alsnog een zoem geeft? Het is een hele zachte zoem en zeker niet storend, maar het klinkt alsof er stroom in circuleert.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk dat je toch in een elektrisch magneetveld zit het voorbeeld door een hoogspanningsleiding of een zware transformator ,probeer het eens op een ander adres.

Is het een lage bromtoon? Dan zou het de 50 Herz wisselspanning kunnen zijn als je stroomvoerende kabels dicht langs je speakers hebt lopen. Wat ook kan is dat je heel dicht bij een hoogspanningsmast woont, of een GSM-antenne. Als het echt laag gezoem is, kan het ook zijn dat je je vergist. Misschien komt het gezoem ergens anders vandaan. Misschien trilt de ondergrond van de speakers, en denk je daardoor dat het gezoem uit de speaker zelf komt? Het is moeilijk om de richting van lage tonen vast te stellen, vandaar dat ik denk dat dit ook een optie is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100