Waar kan ik een 3.5mm adapter voor mijn Sennheister HD598 Headphone aanschaffen?

Hoi,

Ik ben een tevreden eigenaar van een Sennheister HD598 koptelefoon. Echter wordt mijn headphone sinds gisteren niet meer herkend door mijn pc. Ik weet zeker dat dit te maken heeft met een kapotte 3.5 mm adapter die er voor zorgt dat de headphone in mijn pc past. De adapter is namelijk een beetje gebogen. Waar kan ik zo'n vervangende 3.5 mm adapter aanschaffen? Ik heb al een aantal producten gevonden maar kan er geen vinden bij de officiele Sennheister webshop. Ik ben namelijk bang dat als ik er zomaar (een onofficiele) koop dat deze niet goed werkt in combinatie met mijn headphone of dat ik dan te maken krijg met kwaliteitverlies.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groetend,
Stef

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik heb even een afbeelding toegevoegd met daarom omsirkeld wat ik precies bedoel met een 3.5 mm adapter, die dus kapot is.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Audio
1.2K
TurfGraver
6 jaar geleden
Elk 6,3mm naar 3,5mm adapter zal werken.
TurfGraver
6 jaar geleden
Ooo als je toch duur wil doen, Neutrik maakt goede adapters.
https://www.bax-shop.nl/jack-jack-verlooppluggen/neutrik-rean-nys227-6-3mm-jack-f-3-5mm-jack-m-verloopadapter
TurfGraver
6 jaar geleden
Senheiser is overigens een beetje terug gekomen op de vaste adapters lijkt het wel (verstandig).
http://nl-nl.sennheiser.com/accessories--adapter--jack-plug--gold

Antwoorden (1)

Hoi Stef, maakt niets uit van welk merk je zo een adapter koopt, de eerste de beste electronica zaak waar ze ook mp3 spelers verkopen en dergelijk heeft deze adapters te koop. Ongeveer 3-5 euro. Het is een standaard stekker verloop plug, zelfs de allergoedkoopste is prima.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Let op, volgens mij zijn de kabel uiteinden die in de headset zelf gaan maar 2.5 mm!